Σύμφωνα με έρευνες,  4 στους 10  Έλληνες εμφανίζουν συμπτώματα γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης, έως 25% των ασθενών έχει συμπτώματα τουλάχιστον μία φορά το μήνα, 10-20% έχει εβδομαδιαία συμπτώματα ενώ 5% έχει καθημερινά συμπτώματα.

Οι έρευνες δεν στέκονται μόνο στη συχνότητα εμφάνισης των συμπτωμάτων, αλλά και στο πώς η γαστοοισοφαρική παλινδρόμηση επηρεάζει αρνητικά την καθημερινή ποιότητα ζωής των ασθενών. Συγκεκριμένα, περισσότερο από 80% των ατόμων με αίσθημα καύσου δεν απολάμβανε το φαγητό του, περισσότερο από 60% είπε ότι αντιμετώπιζε διαταραχές του ύπνου, περισσότερο από 40% είχε δυσκολία συγκέντρωσης στη δουλειά του, ενώ 20% ένιωθε ότι επηρέαζε τη σεξουαλική ζωή του.

Πιο πρόσφατα, ευρωπαϊκά δεδομένα που αφορούν την επίδραση της  ΓΟΠ στην παραγωγικότητα στην εργασία, έδειξαν απώλεια έως και τριών ωρών εργασίας την εβδομάδα και απώλεια επιπλέον χρόνου συστηματικής παρουσίας στην εργασία.

Υπάρχει όμως λύση για την ανακούφιση απο τα συμπτώματα της ΓΟΠ;

Ο Γαστρεντερολόγος και Δ/ντής Β’ Γαστρεντερολογικής Κλινικής του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ Hospital Center κ. Μανώλης Συμβουλάκης, συμβουλεύει τη λήψη αλγινικών για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της καούρας και της δυσπεψίας. Συγκεκριμένα, τα αλγινικά σκευάσματα πρέπει να θεωρούνται σκευάσματα πρώτης εκλογής, καθώς λειτουργούν με ένα διπλό μηχανισμό που όχι μόνο εξουδετερώνει την περίσσεια του οξέος αλλά καταστέλλει και την παλινδρόμηση ανακουφίζοντας τον πάσχοντα απο την καούρα και τη δυσπεψία.

Ο τρόπος δράσης τους, τους επιτρέπει να επιφέρουν αποτέλεσμα μέσα σε 3-5 λεπτά από τη λήψη, ενώ σημαντικό πλεονέκτημά τους είναι ότι μπορούν να χορηγούνται παράλληλα με κάθε άλλη θεραπευτική αγωγή, ώστε να επιτυγχάνεται μια συνολική αντιμετώπιση των συμπτωμάτων και ο πάσχων   να ανακουφίζεται άμεσα.

Με βάση λοιπόν, τα προαναφερόμενα και καθώς οι γιορτές  πλησιάζουν, θα πρέπει να είμαστε όλοι και κυρίως οι πάσχοντες από ΓΟΠΝ   ιδιαίτερα προσεκτικοί κάθε φορά που γεμίζουμε το πιάτο μας . 

Παρακάτω μερικές συμβουλές  για την αποφυγή της καούρας  και της δυσπεψίας  εν όψει των εορτών

•                    Έχετε πάντα μαζί σας ένα αλγινικό σκεύασμα

•                    Πίνετε άφθονο νερό

•                    Μην «φορτώνετε» το στομάχι σας κυρίως τις βραδινές ώρες

•                    Αποφύγετε τα αναψυκτικά μαζί με το φαγητό

•                    Αποφύγετε το κάπνισμα μετά το φαγητό

•                    Μασάτε αργά.

•                    Συμπεριλάβετε στα γεύματά σας πράσινες σαλάτες. Προτιμήστε να τις καταναλώνετε πριν από τα άλλα φαγητά, ώστε να περιορίζετε το αίσθημα της πείνας.

•                    Αποφύγετε να ξαπλώνετε ή να ασχολείστε με κοπιώδεις δραστηριότητες μετά το φαγητό. Εάν θέλετε να διευκολύνετε την πέψη, να κάνετε έναν ήρεμο περίπατο, με αργό βήμα.

 

Απευθυνθείτε στο γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας αν τα συμπτώματα παραμένουν.