Ερευνητές του Augusta University δίνουν νέες ενδείξεις ότι η διατροφή με πολλά λιπαρά είναι ανθυγιεινή για νεότερα αρσενικά και θηλυκά ποντίκια.

Η έρευνα επίσης έδειξε ότι ο ακριβής τρόπος με τον οποίο η υψηλή σε λιπαρά διατροφή είναι επιβλαβής μπορεί ενδεχομένως να διαφέρει μεταξύ των φύλων.

Οι ερευνητές υπέθεσαν ότι διατροφή με πολλά λιπαρά θα μπορούσε να είναι πιο καταστροφική σε αρσενικά ποντίκια έναντι θηλυκών αλλά ανακάλυψαν ότι μετά από 4 εβδομάδες και τα 2 φύλα είχαν παρόμοια αύξηση στην αρτηριακή πίεση.

Όπως αναφέρθηκε στο περιοδικό American Journal of Physiology, Heart and Circulatory Physiology, η έρευνα αξιολόγησε νεαρά ποντίκια που ήταν υπερευαίσθητα σε διατροφή με πολύ αλάτι.

Ωστόσο πρόσφατες έρευνες έδειξαν επίσης ότι αρσενικοί ποντικοί εμφάνισαν σημαντική αύξηση στην αρτηριακή πίεση όταν ακολούθησαν διατροφή με πολλά λιπαρά.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το καρδιαγγειακό πλεονέκτημα που συνήθως αποδίδεται σε νεότερες γυναίκες φάνηκε να εξαφανίζεται με την εισαγωγή μιας διατροφής  με υψηλά λιπαρά. Τα νεαρά αρσενικά ποντίκια είχαν υψηλότερη πίεση από τα θηλυκά αλλά και τα 2 φύλα σύντομα εμφάνισαν παρόμοιου βαθμού αύξηση της πίεσης.

Με διατροφή υψηλή σε αλάτι τα αρσενικά έχουν υψηλότερη αύξηση της πίεσης, ενώ με διατροφή με πολλά λιπαρά  και τα 2 φύλα έχουν την ίδια αύξηση της πίεσης.

Και στα 2 φύλα η διατροφή με πολλά λιπαρά επίσης αύξησε τα επίπεδα των κυττάρων Τ και μείωσε τα επίπεδα των Tregs που περιορίζουν τη φλεγμονή. Ωστόσο εκεί φάνηκαν ορισμένες διάφορες μεταξύ των φύλων.

Θηλυκά συνήθως έχουν υψηλότερα επίπεδα Tregs που βοηθούν στη διατήρηση χαμηλότερης πίεσης και αν και το επίπεδό τους μειώθηκε και στα 2 φύλα, τα θηλυκά διατήρησαν το υψηλότερο επίπεδο άσχετα από το τι έτρωγαν.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι στους νεφρούς, τα επίπεδα των Τ κυττάρων που προάγουν τη φλεγμονή ήταν αυξημένα και στα 2 φύλα αλλά περισσότερο στα αρσενικά.

Στη συνέχεια η ομάδα ερεύνησε την πιθανότητα τα κύτταρα Τ να συμβάλλουν στην αυξημένη πίεση όταν η διατροφή περιέχει πολλά λιπαρά. Εξετάζουν επίσης αν αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος επηρεάζει την πίεση.

Η ομάδα; εικάζει ότι οι αλλαγές στα λιπώδη κύτταρα οδηγούν την αντίδραση του ανοσοποιητικού παρά η σχέση μεταξύ διατροφής με πολλά λιπαρά και αντίδρασης του ανοσοποιητικού.

American Journal of Physiology, Heart and Circulatory Physiology,