Επιστήμονες ενδεχομένως ανακάλυψαν τρόπο να κάνουν λιγότερο τοξική τη χημειοθεραπεία για τον οργανισμό.

Άρχισαν δοκιμές με μικρό σπόγγο, που βρίσκεται μέσα σε αρτηρία και αφαιρεί το υπερβάλλον φάρμακο της χημειοθεραπείας από το αίμα όταν αυτή έχει επιτεθεί στον όγκο.

Ειδικοί δήλωσαν ότι η αρχική έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ACS Central Science, δίνει ελπίδα αποφυγής των παρενεργειών όπως απώλεια μαλλιών και ναυτία.

Μέχρι τώρα δοκιμάστηκε σε χοίρους αλλά οι ερευνητές θέλουν να τη δοκιμάσουν σε ανθρώπους. Αν όλα πάνε καλά, οι δοκιμές θα μπορούσαν να γίνουν εντός 2 ετών, δήλωσε ο Dr Nitash Balsara, του University of California.

Η συσκευη could stop chemotherapy drugs from poisoning other organs in the body

Η συσκευή εκτυπώνεται τρισδιάστατα και θα μπορούσε να γίνεται στα μέτρα κάθε ασθενούς.

Το κέντρο της  έχει ειδική επικάλυψη που απορροφά το φάρμακο αλλά αφήνει το αίμα να ρέει απρόσκοπτα στη συσκευή.

Δοκιμές σε χοίρους έδειξαν ότι καθάρισε το φάρμακο doxorubicin, απομακρύνοντας ποσοστό 64% αυτού από το αίμα.

Η συσκευή θα τοποθετείται  κατά τη διάρκεια της χημειοθεραπείας και στη συνέχεια θα αφαιρείται μετά τη λήξη της. Κάθε χημειοθεραπεία θα χρειάζεται νέα συσκευή.

Ο Dr Balsara δήλωσε ότι τα αρχικά αποτελέσματα είναι υποσχόμενα και η συσκευή θα πρέπει να δουλεύει με άλλα φάρμακα χημειοθεραπείας αν ταιριάζει καλά η επικάλυψη.

ACS Central Science.

Κ. Γουργουλιάνης: Αφρικανική σκόνη, δυνητικοί κίνδυνοι, τρόποι προφύλαξης
Οδηγίες των πνευμονολόγων για προστασία από την αφρικανική σκόνη
Εμφυτεύσιμες μπαταρίες μπορούν να λειτουργούν με το οξυγόνο του οργανισμού!