Βακτήρια που υπάρχουν στο στόμα φάνηκαν στον εγκέφαλο ανθρώπων που υπέστησαν εγκεφαλικό επεισόδιο, έδειξε νέα έρευνα.

Φινλανδοί ερευνητές μελετούν πιθανή σχέση μεταξύ βακτηριακής λοίμωξης και καρδιαγγειακής νόσου για περισσότερα από 10 χρόνια.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Heart Association, και ερεύνησε για σημάδια βακτηρίων σε θρόμβους που απομακρύνθηκαν από 75 ασθενείς που αντιμετωπίστηκαν για ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο μεταξύ 2013 και 2017.

Η έρευνα ανακάλυψε ότι 84% των συμμετεχόντων ή 63 από αυτούς είχε βακτηριακό DNA στους θρόμβους του.

Μεταξύ αυτών, 59 είχαν ένα στέλεχος στρεπτόκοκκου που βρίσκεται συχνά στο στόμα και μπορεί να προκαλέσει λοιμώξεις αν μπει στο κυκλοφορικό.

Ο Olli Patrakka, δήλωσε ότι η έρευνα είναι η πρώτη που δείχνει παρουσία αυτού του βακτηριακού DNA σε ασθενείς με ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο.

Το βακτήριο viridans streptococci, εκτιμάσαι ότι προκαλεί ενδοκαρδίτιδα.

Ο Patrakka, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα δείχνουν ότι βακτήρια θα μπορούσαν να παίζουν ρόλο στην ανάπτυξη σοβαρών επιπλοκών που συνδέονται με την αρτηριοσκλήρυνση.

Ο Dr. Peter Lockhart, του Carolinas Medical Center in Charlotte, από την AHA, σημείωσε ότι αν και η νέα έρευνα ανακάλυψε σαφώς βακτήρια του στόματος στον εγκέφαλο, η σημασία του ευρήματος είναι ανοιχτή σε συζήτηση.

Τα βακτήρια βρίσκονται στο στόμα και δεν είναι ασυνήθιστο να εισέρχονται στο κυκλοφορικό.

Σημείωσε ότι γνωρίζουμε πως τα βακτήρια υπάρχουν σε όλο τον οργανισμό, περιλαμβανομένου του αίματος το οποίο εκτιμάτο ότι ήταν αποστειρωμένο. Οι ενδείξεις βακτηρίων στους θρόμβους δεν σημαίνουν ότι έχουν ρόλο στη διαδικασία της νόσου, πρόσθεσε.

Ο Patrakka δήλωσε ότι η έρευνά του υποδεικνύει ότι τακτικά οδοντιατρικά τσεκαπ θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου καρδιοπάθειας.

Κλειστός προϋπολογισμός για σκευάσματα χορηγουμένων από του στόματος για τον καρκίνο του προστάτη
Αύξηση 7.146% στα πρόστιμα για παραβίαση προσωπικών δεδομένων - Τι γίνεται στην Υγεία
Mυοσκελετικές ενοχλήσεις: Ζεστό ή κρύο επίθεμα;