Νέα έρευνα αποκάλυψε ότι τα άτομα που έχουν γονιδιακή παραλλαγή που σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης νόσου του Αλτσχάιμερ τείνουν επίσης να έχουν αλλαγές στο υγρό γύρω από τον εγκέφαλό τους και τον νωτιαίο μυελό που είναι ανιχνεύσιμες χρόνια πριν εμφανιστούν τα συμπτώματα της ασθένειας.

Η ερευνητική ομάδα του Duke Health διαπίστωσε ότι σε άτομα που φέρουν την παραλλαγή γονιδίου APOE4, η οποία βρίσκεται περίπου στο 25% του πληθυσμού, το εγκεφαλονωτιαίο υγρό περιέχει χαμηλότερα επίπεδα ορισμένων φλεγμονωδών μορίων. Οι ερευνητές λένε ότι αυτό αυξάνει την πιθανότητα αυτά τα φλεγμονώδη μόρια να συλλέγονται στον εγκέφαλο όπου μπορεί να είναι καταστροφικές συνάψεις, αντί να επιπλέουν ελεύθερα στο εγκεφαλονωτιαίο υγρό.

Τα ευρήματα έχουν δημοσιευτεί στο Journal of Alzheimer Disease .

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα με περισσότερα αντίγραφα APOE4 είχαν χαμηλότερα επίπεδα c-αντιδρώσας πρωτεΐνης (CRP) που κυκλοφορούν στο εγκεφαλονωτιαίο υγρό τους.Το εύρημα θα μπορούσε να προσφέρει πιθανά μέσα για τον εντοπισμό των πρώτων μηχανισμών που θα μπορούσαν να συμβάλουν στη νόσο του Αλτσχάιμερ καθώς αυτή εξελίσσεται.

Ο Miles Berger, MD, Ph.D., αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Αναισθησιολογίας του Πανεπιστημίου, ανέφερε

«Διαπιστώσαμε ότι τα επίπεδα CRP του νωτιαίου υγρού είναι χαμηλότερα σε άτομα με το αλληλόμορφο APOE4 πριν αναπτύξουν ποτέ άνοια ή ακόμα και ήπια γνωστική εξασθένηση. Πιστεύουμε ότι το CRP το κάνει αυτό μαζί με έναν καταρράκτη φλεγμονωδών πρωτεϊνών που ονομάζεται συμπλήρωμα. Η τροποποιημένη δραστηριότητα συμπληρώματος έχει επίσης βρεθεί σε αυτοψία στον εγκέφαλο των ασθενών που έπασχαν από νόσο του Αλτσχάιμερ.

Πρόσθεσε: «Ίσως εκείνοι με περισσότερες παραλλαγές APOE4 να έχουν υπερβολική διαγραφή συνάψεων καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής τους, έως ότου φτάσει στο σημείο όπου ο εγκέφαλος δεν μπορεί πλέον να επεξεργαστεί πληροφορίες. "

Journal of Alzheimer Disease .