Ερευνητές ανακάλυψαν πώς συνήθεις λοιμώξεις μπορούν να προκαλέσουν παιδική λευχαιμία.
Εντόπισαν το μόριο TGF, που παράγεται από τον οργανισμό ως αντίδραση σε λοίμωξη που προκαλεί την ανάπτυξη της νόσου.

Προκαλεί πολλαπλασιασμό των προκαρκινικών βλαστικών κυττάρων εις βάρος των υγιών.

Η λευχαιμία εμφανίζεται όταν μεγάλoς αριθμός λευκών αιμοσφαιρίων καταλαμβάνει τον μυελό των οστών αφήνοντας τον οργανισμό ανίκανο να παράγει αρκετά φυσιολογικά αιμοσφαίρια.

Οι ερευνητές είχαν ήδη εντοπίσει γενετική μετάλλαξη που συμβαίνει στη μήτρα και δημιουργεί προλευχαιμικά κύτταρα.

Τα κύτταρα αυτά στη συνέχεια αναπτύσσονται στο μυελό των οστών και στην πραγματικότητα δρουν σαν ωρολογιακή βόμβα που μπορεί να παραμείνει στον οργανισμό μέχρι 15 χρόνια.
Σύμφωνα με ενδείξεις, τη μετάλλαξη μπορεί να φέρουν μέχρι 1 στα 100 νεογνά, αλλά μόνο περίπου 1 στα 100 από αυτά στη συνέχεια εμφανίζει λευχαιμία.

Αυτό υποδεικνύει ότι τα κύτταρα θα ολοκληρώσουν την αλλαγή σε πλήρη καρκινικά κύτταρα αν εκτεθούν σε ανεξάρτητο προκλητικό παράγοντα. Η έρευνα υποδεικνύει ότι η παραγωγή του TGF ως αντίδραση σε λοίμωξη μπορεί ενδεχομένως να αποτελεί τον παράγοντα που την προκαλεί.

Επειδή το μόριο αυξάνει σε μεγάλο βαθμό το ρυθμό με τον οποίο πολλαπλασιάζονται τα προλευχαιμικά κύτταρα, αυξάνει σημαντικά η πιθανότητα ότι σε ορισμένα θα σημειωθεί περαιτέρω βλάβη με τρόπο που οδηγεί το παιδί να αναπτύξει παιδική λευχαιμία.

Ο ερευνητής Mel Greaves δήλωσε ότι ο εντοπισμός αυτού του σταδίου σημαίνει ότι μπορούμε να καθορίσουμε πώς κάποια ασυνήθιστη αντίδραση του ανοσοποιητικού στη λοίμωξη μπορεί να προκαλέσει την ανάπτυξη πλήρους λευχαιμίας και τελικά ενδεχομένως να αναπτυχθούν προληπτικά μέτρα, όπως ένα εμβόλιο.

Ο Dr Shabih Syed, του συλλόγου Leukaemia Research, δήλωσε ότι πριν την παρούσα έρευνα υπήρχαν μόνο περιστασιακές ενδείξεις που ενέπλεκαν τις λοιμώξεις στην εξέλιξη από προλευχαιμκά κύτταρα σε εμφάνιση λευχαιμίας. Δεν υπήρχαν αποδείξεις για το μηχανισμό μέσω του οποίου μπορεί να συνέβαινε αυτό.

Ενώ η λοίμωξη είναι μόνο ένας από τους παράγοντες που προκαλεί την ανάπτυξη, συνεχίζει ο Syed, η έρευνα αυξάνει σημαντικά τη βαρύτητα των ενδείξεων για το ρόλο της στην πιο κοινή μορφή παιδικής λευχαιμίας.

Η έρευνα του Institute of Cancer Research της Βρετανίας δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Journal of Clinical Investigation’.

‘Journal of Clinical Investigation’.

Ιατρικός Σύλλογος Πειραιά: Συμβουλές για προστασία από την αφρικανική σκόνη