Bayer, Pfizer και Boehringer Ingelheim εμφανίζονται να είναι οι καλύτερα δικτυωμένες εταιρείες στην χρήση των ψηφιακών καναλιών, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Όμιλος Δημοσίων Σχέσεων Worldcom.

Την ίδια στιγμή, όμως, η έκθεση-  που ονομάζεται Digital Health Monitor - σημειώνει ότι πολλές μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες δεν βελτιστοποιούν την online επικοινωνία τους και τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης προς όφελός τους.

Η έρευνα που εστιάζεται σε 20 χώρες και παγκόσμια, εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο 25 κολοσσοί του φαρμάκου διαχειρίζονται την online παρουσία τους και τα κοινωνικά μέσα.

Κατατάσσει κάθε εταιρεία όσον αφορά την παρουσία που έχει αναπτύξει και τη χρήση, εφαρμογών, Blogs Facebook, Flickr, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Tumblr, Twitter και YouTube.  

Όπως αναφέρεται και στο δημοσίευμα "Οι συγγραφείς της έρευνας χαρακτήρισαν την έλλειψη τοπικών ιστοτόπων ως  « χαμένη ευκαιρία »".

"Από την άλλη, οι εταιρείες που βαθμολογούνται καλύτερα τείνουν να είναι παρούσες όχι μόνο στα εταιρικά τους κανάλια, αλλά και σε τοπικά κανάλια (σε επίπεδο χώρας, δηλαδή) και έχουν την τάση να δημοσιεύουν περισσότερα μηνύματα από τους άλλους.» Ωστόσο, η έκθεση διαπίστωσε, ότι καμία από τις εταιρείες δεν χρησιμοποίησε αυτά τα κανάλια για μέγιστο όφελος.

"Λόγω των κανονισμών, είναι πολύ πιο εύκολο να μιλήσουμε για τα εταιρικά πράγματα (ωραίο να γνωρίζουμε) παρά για τα πράγματα που είναι πιο συναφή με τις ομάδες στόχους, δηλαδή τις ασθένειες και τον τρόπο θεραπείας τους (πρέπει να γνωρίζουμε) », δήλωσε ο Serge Beckers Beckers, πρόεδρος στην ομάδα εργασίας  του Ομίλου Δημοσίων Σχέσεων Worldcom."Ενώ αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν περιορισμοί σε αυτό που μπορεί να λεχθεί και πού μπορεί να ειπωθεί, προτείνουμε μια πιο ολιστική άποψη για τα διαθέσιμα κανάλια, επεσήμανε ο ίδιος". "Τα απλά βήματα, όπως η χρήση του YouTube για την οικοδόμηση του brand του εργοδότη, μπορούν να βοηθήσουν τις φαρμακοβιομηχανίες μέσα στο εντεινόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον που δραστηριοποιούνται.

Όλες οι φαρμακευτικές εταιρείες στη μελέτη έχουν έναν παγκόσμιο ιστότοπο, αλλά πολλές από αυτές δεν προσφέρουν τοπικούς ιστότοπους σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα. 
Το Monitor διαπίστωσε ότι το Twitter προτιμάται από το Facebook ως κοινωνικό μέσο. Όλες οι φαρμακευτικές εταιρείες που περιλαμβάνονται στον κατάλογο έχουν ένα διεθνές λογαριασμό στο Twitter, αλλά δύο εταιρείες - η Mylan και η Shire - δεν έχουν διεθνή σελίδα Facebook. Εν τω μεταξύ, οι λογαριασμοί του LinkedIn είναι παρόντες, αλλά καμία φαρμακευτική εταιρεία δεν φθάνει το 50% της διαθέσιμης βαθμολογίας. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι σελίδες που αφορούν συγκεκριμένες χώρες δεν είναι κοινές στο LinkedIn .

Οι συντάκτες λένε ότι είναι "έκπληξη" ότι το YouTube "δεν φαίνεται να ανήκει στο τυποποιημένο οπλοστάσιο επικοινωνίας των περισσότερων φαρμακευτικών εταιρειών". Οι τοπικοί λογαριασμοί YouTube διατίθενται μόνο σε λίγες χώρες. 

Η χρήση των υπόλοιπων καναλιών, δηλαδή Pinterest, Flickr, Instagram και Tumblr είναι μέτρια. Οι φαρμακοβιομηχανίες κάνουν επίσης ελάχιστη χρήση των δικών τους ιστολογίων - παρόλο που σχεδόν όλες τους έχουν ένα «παγκόσμιο blog», ο αριθμός των blog posts είναι αρκετά μέτριος και τα τοπικά blogs σπάνια. 
Παρ 'όλα αυτά, το Monitor επεσήμανε ότι οι φαρμακοβιομηχανίες διαχειρίζονται καλύτερα τις εφαρμογές – με τις περισσότερες να έχουν αποτελεσματικές εφαρμογές επικεντρωμένες σε ομάδα-στόχο.

Κατάταξη φαρμακοβιομηχανιών και σκορ χρήσης ψηφιακών καναλιών

1. Bayer 245.5
2. Pfizer 228
3. Boehringer Ingelheim 222.5
4. Novartis 202.5
5. Sanofi 198
6. AstraZeneca 196
7. GlaxoSmithKline 190
8. AbbVie 186
9. Johnson and Johnson 182.5
10. Roche 179.5
11. Eli Lilly 177.5
12. Novo Nordisk 173
13. Allergan 171.5
14. Takeda 171
15. Abbott 164.5
16. Biogen 162
17. Merck 159
18. Bristol-Myers Squibb 157.5
19. Astellas Pharma 155.5
20. Amgen 150
21. Baxter International 146
22. Mylan 145
23. Teva Pharmaceutical 141.5
24. Shire 97
25. Gilead Sciences 70

Πηγές: https://pharmaphorum.com/views-analysis-digital/which-big-pharma-firms-are-best-at-digital/