Επιστήμη & Ζωή

Υπέρ των νέων κανόνων για μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από φορτηγά και λεωφορεία το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Οι στόχοι καθορίζονται στο 45% για την περίοδο 2030-2034, 65% για το 2035-2039 και 90% από το 2040.


Τρίτη, 21 Νοεμβρίου 2023, 17:55

Οι ευρωβουλευτές στηρίζουν φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για τα μεσαίου βάρους και τα βαρέα φορτηγά, συμπεριλαμβανομένων των επαγγελματικών οχημάτων (όπως τα απορριμματοφόρα, οι νταλίκες ή οι μπετονιέρες) και τα λεωφορεία. Οι στόχοι καθορίζονται στο 45% για την περίοδο 2030-2034, 65% για το 2035-2039 και 90% από το 2040.

Συμφωνούν με την πρόταση της Επιτροπής να επιτραπεί η ταξινόμηση αποκλειστικά μηδενικών εκπομπών νέων αστικών λεωφορείων από το 2030 και προτείνουν προσωρινή εξαίρεση (έως το 2035) για τα αστικά λεωφορεία που κινούνται με βιομεθάνιο, υπό αυστηρούς όρους.

Ο εισηγητής Bas Eickhout (Πράσινοι, Ολλανδία) δήλωσε: «Η μετάβαση προς φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών είναι καίριας σημασίας όχι μόνο για την επίτευξη των στόχων μας για το κλίμα, αλλά και για καθαρότερο αέρα στις πόλεις μας. Παρέχουμε σαφήνεια σε μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στην Ευρώπη και σαφές κίνητρο για επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση και το υδρογόνο. Βασιζόμαστε στην πρόταση της Επιτροπής, επεκτείνοντας το πεδίο εφαρμογής των κανόνων και προσαρμόζοντας διάφορους στόχους και δείκτες αναφοράς στην πραγματικότητα, καθώς η μετάβαση κινείται ταχύτερα απ’ όσο περιμέναμε».

Ο εισηγητής Bas Eickhout απάντησε σε ερωτήματα δημοσιογράφων μετά την ψηφοφορία την Τρίτη 21 Νοεμβρίου, στις 13:30 (ώρα Κεντρικής Ευρώπης), στην αίθουσα συνέντευξης Τύπου Daphne Caruana Galizia (WEISS N -1/201) στο Στρασβούργο. Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη Τύπου σε μαγνητοσκόπηση στο Κέντρο Πολυμέσων του Κοινοβουλίου.

Επόμενα βήματα

Το Κοινοβούλιο είναι πλέον έτοιμο να ξεκινήσει συνομιλίες με τις κυβερνήσεις της ΕΕ σχετικά με την τελική μορφή της νομοθεσίας.

Σχετικές πληροφορίες

Στις 14 Φεβρουαρίου 2023, η Επιτροπή υπέβαλε νομοθετική πρόταση για τον καθορισμό προτύπων εκπομπών CO2 για τα βαρέα οχήματα από το 2030 και μετά, προκειμένου να συμβάλει στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 και να μειώσει τη ζήτηση για εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Τα βαρέα οχήματα, όπως φορτηγά, αστικά λεωφορεία και λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων, ευθύνονται για περισσότερο από το 25% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές και αντιπροσωπεύουν πάνω από το 6% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην Ευρώπη.

Εγκρίνοντας την έκθεση, το Κοινοβούλιο ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πολιτών για την αντιμετώπιση της ρύπανσης και την προώθηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και των επενδύσεων στην ανάπτυξη άλλων μη ρυπογόνων τεχνολογιών, όπως εκφράστηκαν στις προτάσεις 2(2) και 4(3) της τελικής έκθεσης της προτάσεις της Διάσκεψης για το Μέλλον της Ευρώπης.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων