Τα τριγλυκερίδια είναι μια μορφή λιπαρών που βρίσκουμε στο αίμα. Αφού φάμε, το σώμα μας μετατρέπει τις θερμίδες που δεν χρειάζεται σε τριγλυκερίδια, τα οποία μετά αποθηκεύει στα κύτταρα του λίπους για να αξιοποιηθούν αργότερα ως πηγή ενέργειας. Συνεπώς, αυτό σημαίνει ότι παίζουν σημαντικό ρόλο στον οργανισμό μας. Δεν σημαίνει, όμως, ότι τα νούμερά τους πρέπει να είναι υψηλά.

 Η παχυσαρκία, ο διαβήτης που δεν τον διαχειριζόμαστε, αλλά και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και η κακή διατροφή είναι όλοι παράγοντες κινδύνου για αυξημένη τιμή στα τριγλυκερίδια. Πώς μπορούμε να τα μειώσουμε;

Φροντίζουμε να είμαστε στα σωστά κιλά για εμάς

Βάσει του ύψους, της ηλικίας και του πόσο γυμναζόμαστε, πρέπει να φροντίζουμε τα κιλά μας να μην ξεφεύγουν από τα φυσιολογικά. Συνεπώς, πρέπει να ακολουθούμε μια διατροφή με λιγότερες θερμίδες, ώστε να μειωθούν φυσικά τα τριγλυκερίδια που αποθηκεύει ο οργανισμός.

Περιορίζουμε την ζάχαρη

Ως προέκταση της προηγούμενης συμβουλής, το να περιορίσουμε την ζάχαρη στην καθημερινή μας ζωή είναι ίσως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να γλυτώσουμε πολλές, πολλές θερμίδες. Εντάξει, στην αρχή θα χρειαστεί λίγη επιμονή, μιας και η ζάχαρη είναι ιδιαίτερα εθιστική, αλλά αξίζει τον κόπο.

Ακολουθούμε μια διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες

Προφανώς αυτό δεν σημαίνει πως κόβουμε τους υδατάνθρακες, καθώς δεν είναι όλοι οι υδατάνθρακες το ίδιο. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες, όπως αυτοί που βρίσκουμε στα περισσότερα λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης είναι απαραίτητοι, και συμβάλλουν μάλιστα στο αδυνάτισμα, σιγουρεύοντας την καλή λειτουργία του μεταβολισμού μας με τις φυτικές τους ίνες.

Κάνουμε γυμναστική

Όπως και να το κάνουμε, η γυμναστική είναι αναπόφευκτη αν θέλουμε να χάσουμε κιλά και να διατηρήσουμε το ιδανικό μας βάρος. Επίσης, η αερόβια άσκηση μπορεί να συμβάλει άμεσα στην μείωση των τριγλυκεριδίων στο αίμα, καθώς ο οργανισμός απαιτεί επιπλέον ενέργεια για να ανταπεξέλθει.

Αποφεύγουμε τα τρανς λιπαρά

Πολλά τυποποιημένα προϊόντα τα έχουν «κόψει», αλλά τα τρανς λιπαρά δυστυχώς κυκλοφορούν ακόμα ανάμεσά μας. Τα βρίσκουμε κατά βάση στα τηγανητά φαγητά, ειδικά όταν τρώμε έξω fast food.

Τρώμε λιπαρά ψάρια δύο φορές την εβδομάδα

Τα καλά λιπαρά ω3 που περιέχουν ο τόνος, ο σολομός, η σαρδέλα και το σκουμπρί (μεταξύ άλλων) αυξάνουν τα επίπεδα καλής HDL χοληστερόλης, ενώ μειώνουν τα επίπεδα κακής LDL χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων.

Προσπαθούμε να καταναλώνουμε ακόρεστα λιπαρά

Σε γενικές γραμμές, τα λιπαρά είναι απαραίτητο κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής, αρκεί να μην καταναλώνουμε κορεσμένα. Τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκουμε στα ψάρια, στους ξηρούς καρπούς, στο αβοκάντο και στον λιναρόσπορο, είναι όλα πολύ σημαντικά για την υγεία της καρδιάς μας. Το ωμό ελαιόλαδο, φυσικά, είναι από τα απόλυτα must για υγιεινά λιπαρά.