Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το να πίνουμε αρκετό νερό καθημερινά είναι από τους πιο εύκολους τρόπους να εξασφαλίζουμε ότι ο οργανισμός μας θα λειτουργεί σωστά. Άλλωστε, η αφυδάτωση μπορεί ακόμα και σε μικρό ποσοστό να έχει έντονες συνέπειες. Και μέσα σε όλα αυτά, φαίνεται ότι επηρεάζει και τον ύπνο μας.

Βέβαια, αν πιούμε πολύ νερό πριν τον ύπνο, και αυτό μπορεί να επιδράσει αρνητικά. Όλοι μπορεί να έχουμε κάνει αυτό το λάθος και να ξυπνήσουμε μέσα στη μέση της νύχτας επειδή πρέπει επειγόντως να πάμε τουαλέτα.

Δεν υπάρχουν πολλές έρευνες που να προσπαθούν να εξηγήσουν τη σχέση που έχει η ενυδάτωση του οργανισμού με την ποιότητα του ύπνου μας, αλλά όσα στοιχεία υπάρχουν μέχρι στιγμή δείχνουν ότι τα άτομα που ενυδατώνονται λιγότερο, κοιμούνται και λιγότερο.

Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι μια ορμόνη που παράγεται κατά τον ύπνο, η βαζοπρεσίνη, βοηθά στην πρόληψη της αφυδάτωσης όσο κοιμόμαστε, αυξάνοντας την απορρόφηση νερού από τα νεφρά μας. Αυτό συμβαίνει κατά τον βαθύ ύπνο, όταν δηλαδή ο οργανισμός χάνει περισσότερο νερό μέσω της αναπνοής. Οι άνθρωποι, συνεπώς, που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον βαθύ ύπνο (όπως όσοι κάνουν κατάχρηση ουσιών και αλκοόλ) μπορεί να είναι πιο αφυδατωμένοι λόγω χαμηλότερης παραγωγής βαζοπρεσίνης.

Ορισμένα συμπτώματα αφυδάτωσης που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στον ύπνο είναι η ξηροστομία, η ανάγκη για νερό σε σημείο που να ξυπνήσουμε, αλλά και πιθανές κράμπες στους μυς και πονοκέφαλοι.

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε, εκτός από την ενυδάτωση, και τους λόγους που αφυδατωνόμαστε μέσα στην ημέρα: οι πολλοί καφέδες αλλά και η έντονη εφίδρωση μπορούν να μας επηρεάσουν. Αν ιδρώνετε στον ύπνο σας συχνά, ίσως θα ήταν καλή ιδέα να το συζητήσετε με τον γιατρό σας.