Πολλοί άνθρωποι ακολούθησαν πιο καθιστική ζωή κατά την έναρξη της πανδημίας.

Έρευνα ανακάλυψε ότι άνθρωποι που συνέχισαν να περνούν περισσότερο χρόνιο καθισμένοι μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2020 ήταν πιο πιθανό να έχουν υψηλοτέρα συμπτώματα κατάθλιψης.

Ερευνητές εξέτασαν πώς η άσκηση και η καθιστική ζωή συνδέονται με την ψυχική υγεία και πώς αλλαγές σε αυτές επηρεάζουν τον τρόπο που οι άνθρωποι σκέφτονται, αισθάνονται και αντιλαμβάνονται τον κόσμο.

Ο  Meyer και άλλοι ερευνητές επισκόπησαν απαντήσεις 3,000 συμμετεχόντων σε έρευνα από 50 πολιτείες των ΗΠΑ. Ανέφεραν πόσο χρόνο περνούσαν σε δραστηριότητες και ποια ήταν η σύγκριση με πριν την πανδημία. Επίσης έδειξαν αλλαγές στην ψυχική τους υγεία όπως κατάθλιψη άγχος στρες μοναξιά.

Τα στοιχεία έρευνας έδειξαν ότι άνθρωποι με φυσική δραστηριότητα 2.5-5 ωρών την εβδομάδα πριν την πανδημία τη μείωσαν κατά 32%, λίγο μετά τη λήψη μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας.

Οι ίδιοι ανέφεραν ότι αισθάνονταν περισσότερη κατάθλιψη, άγχος και μοναξιά. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο International Journal of Environmental Research and Public Health πέρσι.

Η τελευταία έρευνα του  Meyer, στο περιοδικό  Frontiers in Psychiatry χρησίμευσε ως συνέχεια για να διαπιστωθεί αν η συμπεριφορά των συμμετεχόντων και η ψυχική υγεία άλλαξε με τον καιρό. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν την ίδια έρευνα- κάθε εβδομάδα μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου.

Στη δεύτερη έρευνα, οι επιστήμονες  διαπίστωσαν ότι κατά μέσον όρο οι άνθρωποι είδαν την ψυχική τους υγεία να βελτιώνεται στην περίοδο των 8 εβδομάδων. Άνθρωποι προσαρμόστηκαν στη ζωή κατά την πανδημία  Αλλά στους ανθρώπους που ο καθιστικός τρόπος ζωής  παρέμεινε υψηλός, τα συμπτώματα κατάθλιψης κατά μέσον όρο δεν ανέκαμψαν με τον ίδιο τρόπο που ανέκαμψαν σε άλλους.

Οι συμμετέχοντες που συνέχισαν να περνούν μεγάλο μέρος της ημέρας καθήμενοι είχαν θολές βελτιώσεις ψυχικής υγείας.

Ο Meyer τονίζει ότι το εύρημα σχέσης μεταξύ καθιστικής ζωής και ψυχικής υγείας δεν είναι το ίδιο με το να λέμε ότι η περισσότερη καθιστική ζωή προκαλεί κατάθλιψη. Χρειάζονται νέες έρευνες.

Ελπίζει ότι περισσότεροι θα αναγνωρίσουν ότι ακόμα και λίγη κίνηση μπορεί να βελτιώνει τη διάθεση και την ψυχική υγεία και να προσπαθήσουν να βρουν τρόπους να τη βάλουν στην ημέρα τους.

Ο Meyer συνιστά οι άνθρωποι να κάνουν διαλειμματα όταν κάθονται πολλή ώρα. Άνθρωποι που εργάζονται από το σπίτι μπορούν να περπατούν γύρω από το τετράγωνο πριν και μετά τη δουλειά, για να μιμηθούν τη μετακίνηση πριν την πανδημία –κάτι που μπορεί να ωφελήσει σωματικά και ψυχικά και να δώσει δομή στην ημέρα.