Το αγγούρι είναι από τα πιο δημοφιλή λαχανικά, αλλά έχει και κακή φήμη. Δηλαδή, την φήμη ότι δεν μας προσφέρει και πολλά εκτός από νερό, άρα δεν είναι και πολύ ψηλά στις λίστες με τις πιο υγιεινές σούπερ τροφές. Και όμως, αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν πολλοί λόγοι για να λατρέψουμε το ταπεινό αγγουράκι.

Δεν είναι και τόσο... κενά

Ένα ολόκληρο αγγούρι περιέχει μόλις 45 θερμίδες, αλλά μας δίνει 2 γρ. φυτικές ίνες, 2 γρ. πρωτεΐνη, βιταμίνη Κ σε πολύ καλές ποσότητες και καλές δόσεις βιταμίνης C, καλίου, μαγνησίου και μαγγανίου. Τα περισσότερα συστατικά βρίσκονται στη φλούδα και στους σπόρους, συνεπώς μην ξεφλουδίζετε το αγγούρι, απλώς πλύντε το πολύ καλά.

Προσφέρουν μεγάλη ενυδάτωση

Ναι, το 95% του αγγουριού είναι νερό. Αυτό είναι αρκετή ποσότητα. Για την ακρίβεια, 120 γρ. αγγούρι ισοδυναμούν με ένα ποτήρι νερό από άποψη ενυδάτωσης του οργανισμού. Το κάλιο, επίσης, είναι ηλεκτρολύτης που βοηθά τον οργανισμό να ενυδατώνεται καλύτερα.

Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση

Οι φυτοχημικές ουσίες της φλούδας - που το προστατεύουν από τα φυτοφάγα ζώα και του δίνουν την κάπως πικρή του γεύση - είναι ισχυρά αντιφλεγμονώδη για τον ανθρώπινο οργανισμό. Ορισμένοι ειδικοί, μάλιστα, πιστεύουν ότι έχει και αντικαρκινική δράση.

Είναι διαιτητικά

Λόγω της ποσότητας νερού που περιέχουν και των χαμηλών θερμίδων τους, τα αγγούρια είναι από εκείνες τις τροφές που μπορούν να βοηθήσουν πολύ σε μια δίαιτα με σκοπό το αδυνάτισμα. Ικανοποιούν την αίσθηση της πείνας για λίγη ώρα, ενυδατώνουν τον οργανισμό και μας κρατάνε δυνατούς μέχρι το επόμενό μας γεύμα.

Ενισχύουν τον μεταβολισμό μας

Όπως όλα τα λαχανικά, τα αγγούρια περιέχουν φυτικές ίνες που ενισχύουν τον μεταβολισμό μας και κρατούν την υγεία του εντέρου μας σε άριστη κατάσταση. Και εδώ παίζει σημαντικό ρόλο το νερό, καθώς η επαρκής ενυδάτωση βοηθά στο να πηγαίνουμε σταθερά (και εύκολα) στην τουαλέτα.

Είναι όντως πολύ καλή προσθήκη στη σαλάτα

Το καλό με τις υγιεινές τροφές είναι πως, όταν τις συνδυάζουμε, ενισχύουν η μία τα οφέλη της άλλης. Το αγγούρι λειτουργεί ως πασπαρτού, επειδή τα θρεπτικά του συστατικά απορροφώνται πολύ εύκολα από τον οργανισμό, κάνοντας τη διαδικασία της πέψης πιο εύκολη συνολικά.

Και σε τουρσί βοηθούν το έντερό μας

Τα αγγουράκια τουρσί περιέχουν υψηλές ποσότητες προβιοτικών, αυτών των τόσο ωφέλιμων βακτηρίων που φροντίζουν την υγεία του εντέρου μας να είναι καλή και όλα να λειτουργούν άψογα εκεί.

Μειώνουν την αρτηριακή πίεση

Έχει επιβεβαιωθεί από αρκετές μελέτες, μάλιστα. Το αγγούρι είναι από τις τροφές που βοηθούν τους υπερτασικούς να ρυθμίζουν καλύτερα την αρτηριακή τους πίεση. Αυτό οφείλεται κατά βάση στην περιεκτικότητά τους σε κάλιο.

Ενισχύουν τα οστά

Μια μερίδα αγγούρι περιέχει γύρω στα 19% της ημερήσιας δόσης μας σε βιταμίνη Κ, η οποία δρα μαζί με το ασβέστιο για να φροντίζει την καλή υγεία των οστών μας. Συνεπώς, συνδυάστε το με τυρί.

Βελτιώνουν την όραση

Τα αγγούρια περιέχουν β-καροτένιο, το οποίο στον οργανισμό μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Ένας από τους ρόλους της βιταμίνης Α είναι να ελαττώνει το οξειδωτικό στρες που προκαλεί το φως στα μάτια μας.

Βελτιώνουν την υγεία του εγκεφάλου

Είναι ένας από τους τομείς που απαιτούν περισσότερη έρευνα και μάλιστα σε ανθρώπους, αλλά τα στοιχεία μέχρι στιγμής σε τρωκτικά δείχνουν πως ένα φλαβονοειδές του αγγουριού, η φισετίνη, προστατεύει τα νευρικά κύτταρα, βελτιώνει τη μνήμη και μπορεί ακόμα να μειώνει και τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ.

Δρουν ενάντια στις επιπλοκές του διαβήτη

Το αγγούρι, λόγω της σύστασής του, είναι μία από εκείνες τις τροφές που μπορούν να βοηθήσουν τους ασθενείς με διαβήτη να διαχειρίζονται καλύτερα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους.