Ερευνητές ανακάλυψαν τρόπο που θα μπορούσε να προβλέψει την εμφάνιση της δυσλεξίας σε μικρά παιδιά δίνοντας στους ειδικούς πιθανό εργαλείο για να εντοπίσουν έγκαιρα τα παιδιά με μαθησιακές διαταραχές και άλλες δυσκολίες στο διάβασμα.

Σύμφωνα με ερευνητές του UC San Francisco, η αναπτυξιακή πορεία του όγκου της λευκής ουσίας των παιδιών μπορεί ενδεχομένως να χρησιμοποιείται για την πρόβλεψη της ικανότητάς τους να διαβάζουν.

Ο ερευνητής Fumiko Hoeft, δήλωσε ότι έδειξε πως η ανάπτυξη της λευκής ουσίας σε μια σημαντική περίοδο στη ζωή ενός παιδιού όταν αρχίζει το σχολείο και μαθαίνει να διαβάζει για πρώτη φορά προβλέπει πόσο καλά το παιδί θα καταλήξει να διαβάζει.

Οι γιατροί χρησιμοποιούν συχνά συμπεριφορικές μετρήσεις για να διαπιστώσουν την ετοιμότητα προς το διάβασμα. Ο ερευνητής πρόσθεσε ότι στην έρευνα παρουσίασε ενδιαφέρον ότι η ανάπτυξη του εγκεφάλου σε περιοχές που είναι σημαντικές για το διάβασμα προέβλεπαν πέρα και πάνω από τις συνήθεις μετρήσεις.

Ερευνητές εξέτασαν απεικονιστικές εξετάσεις 38 παιδιών του νηπιαγωγείου καθώς μάθαιναν να διαβάζουν στο σχολείο και παρακολούθησαν την ανάπτυξη της λευκής τους ουσίας μέχρι την τρίτη δημοτικού.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η λευκή ουσία στο αριστερό ημισφαίριο, στην κροταφοβρεγματική περιοχή, πίσω και πάνω από το αριστερό αυτί, προέβλεπε καλά την απόκτηση γλώσσας.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Psychological Science’’.

 

Πηγές:
‘’Psychological Science’’.