Σε ότι αφορά τη μακροβιότητα, η καλή σωματική κατάσταση φαίνεται πως είναι πιο σημαντική από το σωματικό βάρος, αποκαλύπτει νέα αμερικανική έρευνα.

Άντρες και γυναίκες με καλή φόρμα, όπως αποδείχτηκε από την απόδοσή τους σε διάδρομο, αλλά που ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι είχαν μικρότερο κίνδυνο θνησιμότητας σε σχέση με ανθρώπους φυσιολογικού βάρους που δεν βρίσκονταν σε καλή φόρμα.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό της Αμερικανικής Ένωσης Ιατρών.

Ο ειδικός σε θέματα άσκησης του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας, Steven Blair, παρακολούθησε 2.600 ανθρώπους ηλικίας 60 ετών και άνω και εξέτασε πώς η καλή φυσική κατάσταση και το σωματικό λίπος επηρέαζαν τα ποσοστά θνησιμότητας σε διάστημα 12 ετών.

Όσοι βρίσκονταν στο χαμηλότερο πέμπτο σε σχέση με τη φυσική κατάσταση είχαν τετραπλάσιο ποσοστό θνησιμότητας σε σχέση με τους συμμετέχοντες που ανήκαν στο πρώτο πέμπτο της φυσικής κατάστασης. Σύμφωνα με τον Blair, η καλή φυσική κατάσταση φάνηκε να προστατεύει τους άντρες και γυναίκες ηλικίας 60 ετών και άνω είτε είχαν φυσιολογικό βάρος είτε ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι.

Τα ευρήματα θεωρούνται σημαντικά καθώς ο σύγχρονος τρόπος ζωής παρουσιάζει υψηλά ποσοστά καθιστικής ζωής, ενώ παράλληλα αυξημένα είναι και τα ποσοστά παχυσαρκίας. Εκτός από την απόδοση στον διάδρομο, οι ερευνητές μέτρησαν τον ΔΜΣ, την περίμετρο της μέσης και το σωματικό λίπος.

Η έρευνα έδειξε ότι ακόμα και μέτρια προσπάθεια να βελτιώσει κανείς τη φυσική του δραστηριότητα μπορεί να ωφελήσει την υγεία. Όσοι βρίσκονταν στο χαμηλότερο πέμπτο σε σχέση με τη φυσική κατάσταση είχαν διπλάσιες πιθανότητες θνησιμότητας σε σχέση με αυτούς που βρίσκονταν στο επόμενο πέμπτο.

Ενδεχομένως δεν χρειάζονται δραστικά μέτρα εκτιμούν οι ερευνητές. Όπως σημειώνουν, αν κάποιος είναι υπέρβαρος ή παχύσαρκος, δεν βρίσκεται σε φόρμα και αρχίσει δεκάλεπτους περιπάτους καθημερινά τουλάχιστον για πέντε μέρες την εβδομάδα, δεν θα χάσει πολλά κιλά αλλά θα είναι περισσότερο υγιής.

Ο Blair τονίζει τη σημασία της υγιεινής διατροφής με πολλά φρούτα, λαχανικά και προϊόντα ολικής αλέσεως. Η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο, περιορίζει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, καρκίνου του παχέως εντέρου, διαβήτη και υπέρτασης.