Η ανάλυση στοιχείων από σχεδόν 800 άνδρες έδειξε ότι η καλή φυσική κατάσταση στη μέση ηλικία συνοδεύεται από μείωση 21% στην πιθανότητα θανάτου μέσα στα επόμενα 45 χρόνια.

"Η καλή φυσική κατάσταση στη μέση ηλικία επηρεάζει την πιθανότητα θανάτου για αρκετές δεκαετίες" δήλωσε ο καρδιολόγος Dr. Per Ladenvall από το Τμήμα Μοριακής και Κλινικής Ιατρικής του University of Gothenburg στη Σουηδία. "Όσοι έχουν φτωχή φυσική κατάσταση στα 55 τους έχουν αυξημένη πιθανότητα θανάτου τα χρόνια που έπονται. Ο μοναδικός παράγοντας που είναι πιο καθοριστικός από τη φυσική κατάσταση είναι το κάπνισμα. Η υψηλή χοληστερίνη και η υπέρταση είναι λιγότερο σημαντικοί παράγοντες κινδύνου απ’ ό,τι η αεροβική ικανότητα ενός ατόμου".

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό European Journal of Preventive Cardiology και βασίστηκε σε στοιχεία από 792 άντρες που είχαν γεννηθεί το 1913. Το 1967, στα 54 τους χρόνια, είχαν κάνει τεστ κοπώσεως και πάνω από 650 έκαναν και μετρήσεις της μέγιστης εκπνευστικής ροής τους στη διάρκεια της άσκησης (VO2 max). Όσο μεγαλύτερη είναι η VO2 max ενός ατόμου, τόσο καλύτερη φυσική κατάσταση έχει.

Οι ερευνητές εξέταζαν τακτικά τους εθελοντές έως το 2012, καταγράφοντας τους θανάτους και τις αιτίες του μεταξύ τους, διαπιστώνοντας πως η καλή φυσική κατάσταση συνδεόταν με καλύτερη έκβαση της υγείας, ακόμα κι αν κάποιος ήταν καπνιστής, είχε υπέρταση ή αυξημένη χοληστερίνη.

European Journal of Preventive Cardiology