Ηλικιωμένοι που συμμετέχουν σε αερόβια άσκηση-όπως περπάτημα ή ποδήλατο- 3 φορές την εβδομάδα μπορούν ενδεχομένως να ανανεώσουν τις νοητικές ικανότητες και να ενισχύσουν την εγκεφαλική υγεία τους- ιδιαίτερα αν επίσης ακολουθούν διατροφή φιλική προς την καρδιά.

Αυτό ανακάλυψε μικρή έρευνα του Duke University in Durham, που δημοσιεύτηκε στο Neurology.

Η έρευνα έγινε σε 160 ηλικιωμένους με παράγοντες κινδύνου για υπέρταση ή καρδιαγγειακά προβλήματα που δεν ασκούνταν και είχαν επαληθευμένες ανησυχίες για νοητική έκπτωση.

Πριν από την έναρξη της έρευνας και στο τέλος της οι συμμετέχοντες πέρασαν από νοητικά τεστ, αξιολόγηση σε διάδρομο, ανάλυση της διατροφής, μέτρηση της πίεσης, της γλυκόζης και των λιπιδίων.

Χωρίστηκαν σε 4 ομάδες

·         Η πρώτη ακολουθήσε τη διατροφή αλλά δεν άλλαξε τον καθιστικό τρόπο ζωής

·         Η δεύτερη ασκήθηκε σε ίδρυμα αποκατάστασης 3 φορές την εβδομάδα για 3 μήνες και στη συνέχεια ασκήθηκε για 3 μήνες στο σπίτι χωρίς να αλλάξει διατροφή.

·         Οι συμμετέχοντες στην τρίτη ομάδα ασκούνταν 3 φορές την εβδομάδα και ακολούθησαν τη δίαιτα DASH.

·         Στην τέταρτη ομάδα δόθηκαν οδηγίες για τη μείωση του καρδιακού κινδύνου αλλά δεν της ζητήθηκε να αλλάξει τις συνήθειες διατροφής και άσκησης.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ομάδα που συνδύασε άσκηση και διατροφή DASH για 6 μήνες είχε σκορ σημαντικά υψηλότερο σε νοητικά τεστ σε σύγκριση με την ομάδα που ασκούνταν μόνο και την ομάδα που δεν άλλαξε συνήθειες.

Κατά μέσον όρο, τα μέλη της πρώτης ομάδας ανέστρεψαν τη λειτουργική ηλικία του εγκεφάλου τους κατά 9 χρόνια.

 

Πηγές: Neurology