Νέα έρευνα υποδεικνύει ότι η ρύθμιση των βακτηρίων στο έντερο θα μπορούσε να βοηθήσει τη μείωση του άγχους.

Αυτό πετυχαίνεται με τις κατάλληλες τροφές και τη χρήση συμπληρωμάτων όπου ενδείκνυται, δήλωσαν ερευνητές.

Οι έρευνες υποδεικνύουν ότι μικροοργανισμοί στο έντερο μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσουν στη ρύθμιση της εγκεφαλικής λειτουργίας μέσω του άξονα εντέρου- εγκεφάλου και ότι οι ψυχικές διαταραχές θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν με ρύθμιση του μικροβιώματος.

Ωστόσο δεν υπάρχει απόδειξη

Οι ερευνητές επισκόπησαν 21 έρευνες σε 1.500 ανθρώπους. Εξέτασαν αν η χρήση προβιοτικών ή μη προβιοτικών μεθόδων όπως η προσαρμογή της καθημερινής διατροφής μειώνει το άγχος.

Έντεκα έρευνες ανακάλυψαν ότι η ρύθμιση του μικροβιώματος στα έντερα είχε θετική επίδραση. Ποσοστό 36% ερευνών για τη χρήση των προβιοτικών και 86% όσων εστίαζαν σε μη προβιοτικά.

Πέντε έρευνες χρησιμοποίησαν συνήθη αγωγή μαζί με προβιοτικά ή μη προβιοτικά. Από αυτές τις έρευνες μόνο όσες χρησιμοποίησαν μη προβιοτικά μείωσαν τα συμπτώματα κατάθλιψης.

Από τις έρευνες που στόχευαν να ρυθμίσουν τα βακτήρια του εντέρου χωρίς άλλη αγωγή, ποσοστό 80% που έλαβαν μη προβιοτικά ήταν αποτελεσματική σε σύγκριση με ποσοστό 45% όσων χρησιμοποιούσαν προβιοτικά σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο General Psychiatry.