Ερευνητές αναπρογραμμάτισαν κύτταρα που συμβάλλουν στη δημιουργία τραυματισμένου ιστού μετά από έμφραγμα σε είδος κυττάρων που επιδιορθώνουν τη βλάβη στον καρδιακό μυ, σύμφωνα με έρευνα σε ποντίκια.

Η ερευνητική ομάδα από τη Mayo Clinic στο Rochester αναπρογραμμάτισε κύτταρα σε πολυδύναμα κύτταρα, (iPS ) τα οποία είναι βλαστικά κύτταρα που έχουν προκύψει από ενήλικα κύτταρα. Στη συνέχεια τα πολυδύναμα κύτταρα μεταμοσχεύτηκαν σε καρδιές ποντικών που είχαν υποστεί βλάβη.

Μετά από 4 εβδομάδες, οι καρδιές είχαν βελτιωμένη εικόνα και λειτουργία, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Τα πολυδύναμα κύτταρα βελτίωσαν την απόδοση του καρδιακού μυός, σταμάτησαν την πρόοδο της βλάβης στην ήδη τραυματισμένη καρδιά και οδήγησαν στην αναγέννηση ιστού στο μέρος της βλάβης, δήλωσαν οι ερευνητές.

Η έρευνα αυτή περιγράφει την πραγματική δυναμική για τη χρήση των κυττάρων iPS στην αντιμετώπιση προβλημάτων καρδιάς, σημειώνει ο επικεφαλής της έρευνας Dr. Timothy Nelson.

Η έρευνα, που δημοσιεύεται στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού 'Circulation', ήταν η πρώτη όσον αφορά τη χρήση πολυδύναμων κυττάρων στην επιδιόρθωση καρδιακού ιστού. Προηγούμενες έρευνες είχαν εξετάσει τη χρήση τους στην αντιμετώπιση άλλων νόσων όπως η νόσος Πάρκινσον και η αιμοφιλία.

Επειδή τα κύτταρα αυτά προέρχονται από τον ασθενή, δεν υπάρχει κίνδυνος απόρριψης ή ανάγκη φαρμακευτικής αγωγής ενάντια στην απόρριψη.

Οι ερευνητές ελπίζουν κάποια μέρα να χρησιμοποιήσουν τα πολυδύναμα κύτταρα για την επούλωση τραυματισμών, βοηθώντας στον περιορισμό της ανάγκης εύρεσης οργάνων για μεταμόσχευση. Επικεφαλής της έρευνας ήταν ο Dr. Andre Terzic.

'Circulation'.