Το να τρώτε τα νύχια σας μπορεί να σας φαίνεται άκακη συνήθεια, αλλά δεν σας κάνει να νιώθετε όμορφα για τον εαυτό σας. Το επαναλαμβανόμενο δάγκωμα των νυχιών μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον ιστό που προάγει την ανάπτυξη των νυχιών, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας (AAD).

Το δάγκωμα των νυχιών μπορεί να επηρεάσει την υγεία του στόματος, σύμφωνα με την American Dental Association (ADA). Εκτός του ότι υπάρχει κίνδυνος να σπάσετε κάποιο δόντι, το δάγκωμα θα μπορούσε να προκαλέσει θέματα στη γνάθο. Όπως εξηγεί η ADA, η κίνηση  που συνδέεται με το δάγκωμα των νυχιών μπορεί να ασκήσει υπερβολική πίεση στην άρθρωση και τελικά να οδηγήσει σε δυσλειτουργία του σαγονιού. Επιπλέον, η AAD προειδοποιεί ότι το δάγκωμα των νυχιών μπορεί να μεταδώσει βακτήρια και ιούς επιδεινώνοντας τον κίνδυνο ασθένειας και μόλυνσης.

Τα πρώτα βήματα

Για αυτούς που τρώνε τα νύχια τους χρόνια δεν υπάρχει συμβουλή πέρα από το να σταματήσετε να δαγκώνετε τα νύχια σας. Το AAD προτείνει κάποιες πρακτικές, όπως να κρατάτε τα νύχια σας κομμένα, να τα βάφετε με ένα πινέλο με πικρή γεύση και να φοράτε γάντια για να αποφύγετε το δάγκωμα.

Διαχείριση του άγχους

Το καθημερινό στρες είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες χρόνιου δαγκώματος των νυχιών. Για να ελαττώσετε το άγχος σας, δοκιμάστε τεχνικές όπως ο διαλογισμός, η γιόγκα, η μείωση του στρες με βάση την ενσυνειδητότητα, βαθιές αναπνοές.

Οι τεχνικές αυτές μπορούν επίσης να ενισχύσουν τη γενική σας ευημερία. Για παράδειγμα, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Mindfulness διαπίστωσε ότι η άσκηση Hatha yoga και ο διαλογισμός μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη λειτουργία του εγκεφάλου και τα επίπεδα ενέργειας.

Πιείτε ηρεμιστικά αφεψήματα

Πολλά αφεψήματα θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να μειώσετε το άγχος σας και μη νιώσετε την ανάγκη να φάτε τα νύχια σας. Δοκιμάστε το χαμομήλι, το λουλούδι του πάθους και το λεμονόχορτο. Μάθετε περισσότερα για τα βότανα που λέγεται ότι καταπολεμούν το στρες.

Μειώστε αυτά που σας προκαλούν να δαγκώσετε τα νύχια σας

Το άγχος δεν είναι το μόνο ψυχολογικό ζήτημα που συνδέεται με το χρόνιο δάγκωμα των νυχιών. Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Behavior Therapy και Experimental Psychiatry, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που βαριούνται εύκολα, απογοητεύονται ή / και είναι ανυπόμονοι είναι πιο πιθανό να συμμετάσχουν σε καταναγκαστικές συμπεριφορές όπως το χρόνιο δάγκωμα των νυχιών και των παρανυχίδων.
Για να μάθετε τι ενεργοποιεί τη συνήθεια σας, δοκιμάστε να σημειώνετε την ψυχική σας κατάσταση κάθε φορά που θέλετε να φάτε τα νύχια σας. Μόλις εντοπίσετε ένα μοτίβο, αλλάξτε το, λαμβάνοντας μέτρα. Εάν τείνετε να δαγκώνετε τα νύχια σας όταν καθηλώνεστε μπροστά στην τηλεόραση, για παράδειγμα, δοκιμάστε να περπατήσετε ή να διαβάσετε ένα βιβλίο.

Μασήστε τσίχλες

Η τσίχλα που φτιάχνεται με φυσικά υποκατάστατα ζάχαρης όπως η ξυλιτόλη μπορεί να σας βοηθήσει να σταματήσετε να δαγκώνετε τα νύχια σας. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η χρήση τσίχλας δεν είναι μια ιδανική στρατηγική για όσους πάσχουν από παθήσεις όπως η διαταραχή των κροταφογναθικών αρθρώσεων (ή TMJ). Σε τέτοια άτομα, η υπερβολική μάσηση μπορεί να επιδεινώσει τον πόνο του TMJ.

Κάνει για εμένα μία από τις παραπάνω τεχνικές;

Ενώ μπορεί να σας φανούν αποτελεσματικές, σε κάποιες περιπτώσεις χρειάζεται το πρόβλημα άλλη προσέγγιση. Στην πραγματικότητα, το AAD προειδοποιεί ότι το δάγκωμα των νυχιών μπορεί να σηματοδοτήσει ένα σοβαρότερο ψυχολογικό ή συναισθηματικό ζήτημα. Εάν σας φαίνεται αδύνατο να σταματήσετε το δάγκωμα των νυχιών, φροντίστε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας το συντομότερο δυνατό.

Μέχρι να σπάσετε πλήρως τη συνήθειά σας, παραμείνετε ασφαλείς και υγιείς πλένοντας τα χέρια σας όσο το δυνατόν συχνότερα (και φροντίζοντας να απαλλαγείτε από κάθε βρωμιά κάτω από τα νύχια σας προτού τα δαγκώσετε).