Είναι μια σύνδεση ανάμεσα στο συνειδητό και το ασυνείδητο μέρος του νου μας, και δημιουργεί μια αίσθηση σαν ονειροπόληση, έχει διαπιστωθεί ότι σε αυτήν την κατάσταση μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε πολλούς πόρους που δεν είναι διαθέσιμοι στον συνειδητό νου.

ύπνωση μπορεί να οριστεί σαν μια κατάσταση χαλάρωσης και εκλεκτικής συγκέντρωσης της προσοχής, κατάσταση κατά την οποία ο νους απομακρύνεται από τις καθημερινές έγνοιες και ενασχολήσεις και ελαττώνει ή και τελείως αποκλείει την αντίληψη του περιβάλλοντος και των όσων συμβαίνουν σε αυτό.


Σε κατάσταση βαθιάς χαλάρωσης η προσοχή και η συγκέντρωση εστιάζονται εντατικά σε ένα αντικείμενο ή θέμα, αφήνοντας το υποσυνείδητο ελεύθερο να ανταποκριθεί στην υποβολή και να γίνει ικανό να εκδηλώσει δημιουργική φαντασία.

Η φαντασία αποδεσμεύεται από τους περιορισμούς της πραγματικότητας και της λογικής, του χώρου και του χρόνου.

Η Κλινική υπνοθεραπεία

είναι εξαιρετικά αποτελεσματική σε πληθώρα περιπτώσεων, ενδεικτικά αναφέρουνε ορισμένες περιπτώσεις που έχουν παρατηρηθεί θετικά αποτελέσματα: φοβίες. αγοραφοβία, κρίσεις πανικού, φοβία για ασθένειες, διαχείριση και ανακούφιση χρόνιου πόνου, ημικρανίες, διαχείριση θυμού, σεξουαλικές δυσλειτουργίες, κατάθλιψη, έλεγχος στρες , προβλήματα ύπνου, αϋπνία, κατάχρηση οινοπνεύματος, ενίσχυση αυτοπεποίθησης, αποφυγή αρνητικών σκέψεων, προβλήματα σχέσεων, αύξηση επιδόσεων στα σπορ, διαχείριση πόνου τοκετού, απώλεια βάρους, διακοπή καπνίσματος, επαγγελματικά προβλήματα και προβλήματα καριέρας.

Ο Βρετανικός και Αμερικανικός ιατρικός σύλλογος έχουν εγκρίνει επισήμως την υπνοθεραπεία σαν ένα είδος εναλλακτικής ιατρικής θεραπείας

Μια έρευνα για την ψυχοθεραπεία από τον Alfred A. Barrios, Ph.D. αποκάλυψε τα ακόλουθα ποσοστά θεραπευτικής αποκατάστασης:

Ψυχανάλυση: αποκατάσταση 38% μετά από 600 συνεδρίες

Θεραπεία συμπεριφοράς: αποκατάσταση 72% μετά από 22 συνεδρίες

Υπνοθεραπεία: Αποκατάσταση 93% μετά από 6 συνεδρίες

Πηγή: Αμερικανικό περιοδικό υγείας

Σύμφωνα με βιβλιογραφία από την mayo clinic , η κλινική υπνοθεραπεία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για:

  • Να αλλάξει τις αρνητικές συμπεριφορές, όπως το κάπνισμα, τιν υπερκατανάλωση τροφής κ.α
  • Να μειώσει το φόβο, το άγχος και την ανησυχία
  • Να αποβάλει ή να μειώσει την ένταση των φοβιών
  • Να διαχειρισθεί τον πόνο κατά τη διάρκεια του τοκετού
  • Να ελέγξει τον πόνο κατά τη διάρκεια των οδοντικών και χειρουργικών διαδικασιών
  • Να ανακουφίσει το σύνδρομο ευερέθιστων εντέρων (IBS)
  • Χαμηλότερη πίεση αίματος
  • Μείωση της έντασης και συχνότητας των πονοκέφαλων, συμπεριλαμβανομένων των ημικρανιών