Η άσκηση και η υγιεινή διατροφή στη μέση ηλικία μπορεί να αποτρέψουν τα προβλήματα υγείας στα χρόνια που ακολουθούν, πετυχαίνοντας μια βέλτιστη καρδιομεταβολική κατάσταση, σύμφωνα με νέα έρευνα από το Journal of the American Heart Association .

Οι καρδιομεταβολικοί παράγοντες κινδύνου για την υγεία περιλαμβάνουν το μεταβολικό σύνδρομο, ένα σύνολο διαταραχών που περιλαμβάνουν περίσσεια λίπους γύρω από τη μέση, αντίσταση στην ινσουλίνη και υψηλή αρτηριακή πίεση. Η παρουσία του μεταβολικού συνδρόμου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με τη μελέτη.

Οι Οδηγίες Φυσικής Δραστηριότητας του 2018 για τους Αμερικανούς και οι Διατροφικές Οδηγίες 2015-2020 σημειώνουν ότι η μέση ηλικία παρέχει τα πιο ευνοϊκά καρδιομεταβολικά αποτελέσματα για την υγεία. Οι οδηγίες φυσικής δραστηριότητας συνιστούν στους ενήλικες να επιτυγχάνουν τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας ή 75 λεπτά έντονης σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα, όπως το περπάτημα ή το κολύμπι. Οι διατροφικές οδηγίες, από την άλλη, οι οποίες ενημερώθηκαν τον Ιανουάριο του 2021, προσφέρουν προτάσεις για πιο υγιεινά διατροφικά πρότυπα.

Οι ερευνητές της μελέτης εξέτασαν δεδομένα από 2379 ενήλικες, ηλικίας 18 ετών και άνω, και την τήρησή τους στις 2 οδηγίες. Παρατήρησαν ότι η ικανοποίηση ενός συνδυασμού και των 2 συστάσεων κατά τη διάρκεια της μέσης ηλικίας συσχετίστηκε με χαμηλότερες πιθανότητες μεταβολικού συνδρόμου και ανάπτυξης σοβαρών προβλημάτων υγείας.

«Οι επαγγελματίες της υγειονομικής περίθαλψης θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα ευρήματα για να προωθήσουν περαιτέρω τα οφέλη μιας υγιεινής διατροφής και ενός τακτικού προγράμματος άσκησης για την αποφυγή πολλών χρόνιων παθήσεων υγείας », δήλωσε η Vanessa Xanthakis.  PhD, FAHA, επίκουρη καθηγήτρια ιατρικής και βιοστατιστικής στο Τμήμα Προληπτικής Ιατρικής και Επιδημιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βοστώνης , τονίζοντας ότι. «Όσο νωρίτερα οι άνθρωποι κάνουν αυτές τις αλλαγές στον τρόπο ζωής, τόσο πιθανότερο είναι να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων .»

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι, μεταξύ όλων των συμμετεχόντων, το 28% ικανοποίησε τις συστάσεις τόσο για τη σωματική δραστηριότητα όσο και για τις διατροφικές οδηγίες και το 47% πέτυχε τις συστάσεις σε μόνο μία από τις οδηγίες.

Οι ερευνητές παρατήρησαν επίσης ότι:

  • Οι συμμετέχοντες που ακολούθησαν μόνο τις συστάσεις φυσικής δραστηριότητας είχαν 51% χαμηλότερες πιθανότητες μεταβολικού συνδρόμου.
  • Οι συμμετέχοντες που συμμορφώθηκαν μόνο με τις διατροφικές οδηγίες είχαν 33% χαμηλότερες πιθανότητες.
  • Οι συμμετέχοντες που ακολούθησαν και τις δύο οδηγίες είχαν 65% χαμηλότερες πιθανότητες ανάπτυξης μεταβολικού συνδρόμου.

 

Πηγές: pharmacytimes.