Δεν θα σταματήσουμε ποτέ να μιλάμε για τη σημασία που έχει η γυμναστική στην καθημερινή μας ζωή. Είτε είναι μια καλή συνήθεια, είτε σάς έχει γίνει τρόπος ζωής, τα άμεσα οφέλη που βλέπουμε στο σώμα μας μπορούν να γίνουν εντυπωσιακά. Πέρα από αυτό, όμως, βλέπουμε ότι και ο οργανισμός μας λειτουργεί καλύτερα - από τις αυξημένες αντοχές των πνευμόνων μας, μέχρι την καλύτερη μυϊκή δύναμη που μας κάνει να νιώθουμε πιο ικανοί.

Τα οφέλη της γυμναστικής όμως δεν εξαντλούνται στο σώμα. Ο εγκέφαλός μας κερδίζει πολλά όταν ασκούμαστε.

Βελτιώνει τη μνήμη

Η αερόβια άσκηση μπορεί να βοηθήσει τον ιππόκαμπο του εγκεφάλου να αναπτυχθεί. Αυτό είναι το σημείο του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μνήμη και τις γνωστικές μας δεξιότητες. Με το πέρασμα του χρόνου, ο ιππόκαμπος συρρικνώνεται, προκαλώντας προβλήματα στην μνήμη.

Η γυμναστική βοηθά στην καλύτερη συγκέντρωση

Μελέτες με εγκεφαλογραφήματα έχουν δείξει πως έπειτα από μια σκληρή προπόνηση, η ικανότητά μας να συγκεντρωθούμε και να δώσουμε προσοχή σε κάτι αυξάνονται. Τα αποτελέσματα δεν είναι ιδιαίτερα για τη γυμναστική μέτριας έντασης, όμως.

Αντιμετωπίζει την κατάθλιψη και το άγχος

Αυτό συμβαίνει και βιολογικά (η γυμναστική προκαλεί έκκριση ενδορφινών, που μας κάνουν να αισθανόμαστε καλύτερα), αλλά και σε ψυχολογικό επίπεδο. Όταν κάνουμε γυμναστική, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τον εγκέφαλό μας να χαλαρώσει και να σταματήσει να σκέφτεται προβλήματα ή άλλες παρεμβατικές σκέψεις.

Μπορεί να κάνει τον εγκέφαλό μας πιο "ελαστικό"

Όχι κυριολεκτικά, αλλά όντως η γυμναστική κάθε είδους μπορεί να βοηθήσει - ειδικά όσους μεγαλώνουν - να διατηρήσουν την νευροπλαστικότητά τους, δηλαδή την ικανότητα του εγκεφάλου να απορροφά καινούργιες πληροφορίες.

Η γυμναστική μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

Οι άνθρωποι που ασκούνται τακτικά αντιμετωπίζουν χαμηλότερο κίνδυνο να νοσήσουν από εκφυλιστικά νοσήματα του εγκεφάλου, όπως η νόσος Αλτσχάιμερ. Αυτό δεν συμβαίνει αναγκαστικά άμεσα, αλλά η γυμναστική προλαμβάνει πολλές άλλες παθήσεις που σχετίζονται με την άνοια. Συγκεκριμένα την παχυσαρκία, τον διαβήτη, την υπέρταση αλλά και την κατάθλιψη.

Ο εγκέφαλος αιματώνεται καλύτερα

Αυτό είναι ένα από τα βιολογικά οφέλη. Η γυμναστική βελτιώνει τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων, και ένας εγκέφαλος που αιματώνεται καλά λειτουργεί ακόμα καλύτερα.

Η γυμναστική μπορεί να μας βοηθήσει να κοιμόμαστε καλύτερα

Πέρα από τη σωματική κούραση, που μας κάνει να νυστάζουμε πιο εύκολα. Όταν γυμναζόμαστε, ρυθμίζουμε καλύτερα τα επίπεδα στρες μας, που επηρεάζουν άμεσα τον ύπνο μας. Οι άνθρωποι που γυμνάζονται τακτικά έχουν πιο σταθερό πρόγραμμα ύπνου.