Ερευνητές επιβεβαίωσαν ότι λόγω του κιρκαδιανού ρυθμού που ρυθμίζει το μεταβολισμό, το πότε τρώει κάποιος είναι το ίδιο σημαντικό με το πόσο και το τι τρώει, όσον αφορά την αύξηση, μείωση ή διατήρηση του βάρους του.

Ο Carl Johnson, του Vanderbilt University, εξέτασε πώς η χρονική στιγμή κατανάλωσης των καθημερινών γευμάτων και σνακ επηρεάζει τη διατήρηση βάρους.

Με 24ωρη πρόσβαση σε ορισμένες τροφές, όσοι τρώνε το μεγαλύτερο γεύμα της ημέρας το πρωί αυξάνουν το βάρος τους λιγότερο από αυτούς που τρώνε το μεγαλύτεροι γεύμα στο τέλος της ημέρας και πριν τον ύπνο.

Ο Johnson δήλωσε ότι αυτές οι διαφορές οφείλονται κυρίως στις φυσιολογικές διαφορές της κιρκαδιανής μεταβολικής ρύθμισης κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ανακάλυψε, ότι η ώρα των γευμάτων αλλάζει το ποσοστό λίπους που καίει το σώμα κατά τη διάρκεια του ύπνου, άσχετα από τη νηστεία.

Οι Johnson και Kelly ανακάλυψαν ότι ακόμα και χωρίς νηστεία η ώρα των μεγάλων γευμάτων με πολλά λιπαρά έχει σημαντική επίδραση στην αύξηση του βάρους.

Tα αποτελέσματα, μαζί με αυτά προηγούμενης έρευνας του Johnson, υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση μεγαλύτερου πρωινού με πρωτεΐνες είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους διατήρησης υγιούς βάρους.

Μικρότερη αλλά σημαντική παρόλα αυτά αλλαγή θα ήταν να αποφεύγει τα σνακ αργά τη νύχτα. Είναι καλύτερο να αποφεύγει τα σνακ μεταξύ δείπνου και της ώρας που πάει για ύπνο, ώστε όταν αποκοιμηθεί το στομάχι να είναι άδειο.

Ο Johnson δήλωσε ότι στην περίπτωση που επεβλήθη νηστεία,  οι συμμετέχοντες κέρδισαν λίγο λιγότερο βάρος αλλά ο μη περιορισμός της πρόσβασης στην τροφή δεν προκαλεί τέτοια επιπλέον αύξηση βάρους όσο αρχικά πιστεύαμε. Πρόσθεσε ότι περίπου το 80% του οφέλους της κατανάλωσης μεγαλύτερων γευμάτων στην έναρξη της ημέρας είναι παρόν ακόμα και αν δεν έχει επιβληθεί νηστεία.

Η νέα έρευνα δείχνει ότι η χρονική στιγμή των γευμάτων είναι σημαντική για τη διατήρηση του βάρους, άσχετα από τη νηστεία.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Open Biology.

Πηγές:
Open Biology.