Αν ψάχνετε έναν τρόπο να διαχειριστείτε καλύτερα το καθημερινό στρες, ίσως να δώσετε μια ευκαιρία στο τάι τσι. Είναι μια αρχαία πρακτική, που αρχικά αναπτύχθηκε ως μορφή αυτοάμυνας, αλλά πλέον έχει εξελιχθεί σε μια ιδιαίτερη μορφή άσκησης που ταυτόχρονα έχει σημαντικά οφέλη στη διαχείριση του άγχους. Συχνά περιγράφεται ως διαλογισμός εν κινήσει, και ο σκοπός του είναι να προάγει την ηρεμία μέσω απαλών κινήσεων και ελέγχου της αναπνοής.

Στην πράξη, κάθε στάση ρέει στην επόμενη χωρίς παύση, διασφαλίζοντας ότι το σώμα βρίσκεται σε συνεχή κίνηση. Το τάι τσι έχει πολλά διαφορετικά στυλ, με παραλλαγές σε κάθε στυλ. Ορισμένα στυλ μπορεί να επικεντρώνονται στα οφέλη για την υγεία, ενώ άλλα εστιάζουν στην πτυχή των πολεμικών τεχνών του τάι τσι.

Το Τάι Τσι, επίσης, είναι διαφορετικό από τη γιόγκα και δεν πρέπει να τα μπερδεύετε. Η γιόγκα περιλαμβάνει διάφορες σωματικές στάσεις και τεχνικές αναπνοής, μαζί με διαλογισμό.

Ποιος μπορεί να κάνει τάι τσι;

Το τάι τσι είναι άσκηση πολύ χαμηλής έντασης, καθιστώντας το γενικά ασφαλές για όλες τις ηλικίες και τα επίπεδα φυσικής κατάστασης. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο εξετάζεται ως μορφή άσκησης που μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα ηλικιωμένους να διατηρήσουν τη φόρμα τους και άτομα που επανέρχονται από κάποιο ατύχημα.

Αν και το τάι τσι είναι γενικά ασφαλές, γυναίκες που εγκυμονούν ή άτομα με προβλήματα στις αρθρώσεις, πόνο στην πλάτη, κατάγματα, σοβαρή οστεοπόρωση ή κήλη θα πρέπει να συμβουλευτούν πρώτα τον γιατρό τους. Μπορεί να συνιστάται τροποποίηση ή αποφυγή ορισμένων στάσεων.

Τα οφέλη του τάι τσι είναι τα εξής:

  • Μειωμένο στρες, άγχος και κατάθλιψη
  • Βελτιωμένη διάθεση
  • Βελτιωμένες κινητικές δεξιότητες
  • Αυξημένη ενέργεια και αντοχή
  • Βελτιωμένη ευελιξία, ισορροπία και ευκινησία
  • Βελτιωμένη μυϊκή δύναμη

Ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι το τάι τσι μπορεί επίσης να βοηθήσει:

  • την ποιότητα του ύπνου
  • το ανοσοποιητικό σύστημα
  • τη μείωση της αρτηριακής πίεσης
  • με τον πόνο στις αρθρώσεις.