Το τρέξιμο είναι από τις πιο αγαπημένες ασκήσεις παγκοσμίως, κυρίως επειδή είναι η πιο εύκολη, γρήγορη και φτηνή μορφή γυμναστικής. Και είτε μόλις ξεκινήσατε να τρέχετε, είτε προπονείστε για μαραθώνιο, μάλλον αναζητάτε τρόπους να βελτιωθείτε.

Τα περισσότερα προγράμματα προπόνησης για δρομείς επικεντρώνονται κυρίως στην αύξηση της απόστασης που θα διανύσετε-το να γίνετε καλύτερος δρομέας δεν έχει να κάνει μόνο με αυτό. Στην πραγματικότητα, αυτό που πολλοί δρομείς δεν συνειδητοποιούν είναι ότι είναι σημαντικό να συμπεριλάβετε και ασκήσεις ενδυνάμωσης ως μέρος του προγράμματός σας.

Ας ρίξουμε μια ματιά στις πιο σημαντικές αιτίες για αυτό.

Θα έχετε καλύτερη απόδοση

Ένας βασικός παράγοντας στο τρέξιμο (και ειδικά σε αγωνίσματα αντοχής) είναι η οικονομία του οξυγόνου. Το πόσο οξυγόνο καταναλώνει το σώμα σας σε διαφορετικές ταχύτητες τρεξίματος, δηλαδή. Η βελτίωση της οικονομίας του οξυγόνου μπορεί να σας βοηθήσει να τρέξετε πιο μακριά και πιο γρήγορα. Η προπόνηση ενδυνάμωσης με βάρη έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την οικονομία του οξυγόνου. Όπως ο εγκέφαλος και το νευρικό μας σύστημα αλλάζουν λόγω των απαιτήσεων που έχουν τα βάρη, έτσι οι μυς μας λειτουργούν καλύτερα και κατά την κίνηση.

Θα μειώσετε τον κίνδυνο τραυματισμού

Ένα μειονέκτημα του τρεξίματος είναι ότι συνοδεύεται από σχετικά υψηλό κίνδυνο τραυματισμών στα πόδια και στον αστράγαλο, λόγω υπερβολικής χρήσης. Κάποιες έρευνες δείχνουν ότι περίπου το 40% των δρομέων υποφέρουν από κάποιον τραυματισμό σχεδόν κάθε χρόνο. Οι ασκήσεις με βάρη μπορούν να μειώσουν σημαντικά αυτόν τον κίνδυνο, κάνοντας το σώμα, τους τένοντές μας και τα οστά μας να αντέχουν περισσότερο.

Θα βελτιωθεί ο τρόπος που τρέχετε

Περίπου το 80% της ενέργειας που χρησιμοποιούμε όταν τρέχουμε πηγαίνει στην υποστήριξη του σωματικού μας βάρους και την προώθηση του σώματός μας προς τα εμπρός. Έτσι, όταν το σώμα μας μπορεί να ασκήσει περισσότερη δύναμη, το εύρος κίνησης και η ταχύτητα επίσης θα αυξάνονται. Η γυμναστική με βάρη είναι ο καλύτερος τρόπος να αυξήσετε την σωματική σας δύναμη.