Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να ξεκινήσει κάποιος κολύμβηση, αλλά και για να μην κάνει μόνο πλατσουρίσματα στην παραλία. Η κολύμβηση είναι εξαιρετική μορφή γυμναστικής και έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία της καρδιάς και του σώματος γενικότερα. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά.

Η κολύμβηση μπορεί να σας βοηθήσει να ζήσετε περισσότερο

Μελέτες δείχνουν ότι η τακτική άσκηση, συμπεριλαμβανομένης της κολύμβησης, μπορεί να αυξήσει τη μακροζωία σας. Σύμφωνα με μια έκθεση του 2017 που ανατέθηκε από την Swim England, οι κολυμβητές είχαν 28% χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου και 41% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου λόγω καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού σε σύγκριση με εκείνους που δεν κολυμπούν.

Μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε το βάρος σας

Η κολύμβηση είναι μια προπόνηση για όλο το σώμα. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2021 στο BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation διαπίστωσε ότι 16 εβδομάδες κολύμβησης οδήγησαν σε σημαντικές μειώσεις του σωματικού λίπους και του ΔΜΣ.

Ενισχύει την υγεία της καρδιάς

Όπως και άλλες μορφές αερόβιας άσκησης, η κολύμβηση μπορεί να βελτιώσει την καρδιαγγειακή σας φυσική κατάσταση. Έρευνες δείχνουν ότι το κολύμπι έχει συνδεθεί με βελτιώσεις στην υπέρταση, την αρτηριακή πίεση και άλλους δείκτες της καρδιαγγειακής υγείας.

Το ίδιο ισχύει και για τους πνεύμονες

Εάν έχετε διαγνωστεί με πνευμονική πάθηση όπως άσθμα ή χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, η κολύμβηση μπορεί να σας βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό. Οι μυς που έχουν να κάνουν με την αναπνοή ενεργοποιούνται όταν κολυμπάμε, με αποτέλεσμα να γίνονται πιο δυνατοί.

Η κολύμβηση μπορεί να ενισχύσει τη δύναμη του εγκεφάλου

Η άσκηση γενικά έχει συσχετιστεί με τη βελτίωση της γνωστικής ικανότητας, αλλά όταν οι ερευνητές μελέτησαν τα συγκεκριμένα οφέλη της κολύμβησης στη γνωστική λειτουργία, βρήκαν ένα μοναδικό όφελος. Σε μια μικρή μελέτη από το περιοδικό Physiological Reports, οι συμμετέχοντες που έκαναν κολύμπι μέτριας έντασης διάρκειας 20 λεπτών επεξεργάστηκαν οπτικές πληροφορίες και ανταποκρίθηκαν ταχύτερα σε γνωστικά τεστ που διεξήχθησαν ακριβώς πριν και αμέσως μετά το κολύμπι τους. Προκαταρκτικό στάδιο ακόμα, αλλά πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα.

Μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμάστε καλύτερα

Ο βελτιωμένος ύπνος είναι ένα πλεονέκτημα κάθε είδους γυμναστικής, και αυτό περιλαμβάνει το κολύμπι. Πέρα από τα καλά μελετημένα οφέλη της άσκησης στην ρουτίνα του ύπνου μας, μια δημοσκόπηση του Εθνικού Ιδρύματος Ύπνου του 2013 για τον ύπνο στην Αμερική (PDF), φανέρωσε επίσης ότι οι ασκούμενοι περνούσαν περισσότερο χρόνο σε βαθύ ύπνο, άρα ξεκουράζονταν και καλύτερα.

Για άτομα με χρόνιο πόνο, η κολύμβηση μπορεί να βοηθήσει

Παθήσεις όπως η αρθρίτιδα συχνά συνοδεύονται από μειωμένη κινητικότητα και σε πολλές περιπτώσεις βραχυπρόθεσμο ή μακροπρόθεσμο πόνο. Εδώ μπορεί να βοηθήσει η κολύμβηση. Επειδή είναι γυμναστική χαμηλής έντασης, τα άτομα με δυσκολίες στην κίνηση μπορούν πιο εύκολα να αποδόσουν, άρα και να καρπωθούν τα οφέλη της άσκησης.