Οι ηλικιωμένοι που ασχολούνται συστηματικά με την άθληση διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο να πεθάνουν από καρκίνο ή καρδιοπάθεια, αναφέρει νέα έρευνα του αμερικανικού Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου (National Cancer Institute, NCI).

Στην έρευνα εξετάστηκαν στοιχεία από σχεδόν 273.000 άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι κατά την έναρξή της είχαν ηλικία από 59 έως 82 ετών. Οι ερευνητές τους παρακολουθούσαν επί 12 χρόνια, διαπιστώνοντας πως όσοι έτρεχαν, έκαναν ποδήλατο, κολυμπούσαν, έπαιζαν ρακέτες, γκολφ ή βάδιζαν σχεδόν καθημερινά, είχαν κατά μέσο 13% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν, συγκριτικά με όσους δεν γυμνάζονταν.

Η μείωση του κινδύνου, όμως, παρουσίαζε διαφορά ανάλογα με το άθλημα. Οι ρακέτες, π.χ., σχετίστηκαν με μείωση κατά 27% του κινδύνου θανάτου από καρδιοπάθεια. Το τρέξιμο με μείωση κατά 19% του κινδύνου θανάτου από καρκίνο.

Συνολικά, οι ρακέτες μείωναν τον κίνδυνο θανάτου από κάθε αιτία κατά 16% και το τρέξιμο κατά 15%.

"Ποτέ δεν είναι αργά για να αρχίσει κάποιος να γυμνάζεται", δήλωσε η κύρια ερευνήτρια Dr. Eleanor Watts. "Ακόμα και οι ηλικιωμένοι που έως τώρα έκαναν καθιστική ζωή, μπορούν να αποκομίσουν σημαντικά οφέλη αν αρχίσουν σιγά-σιγά να γυμνάζονται".

Η συστηματική άθληση ευνοεί τη μακροζωία γιατί μειώνει το σωματικό λίπος, ελαττώνει την αρτηριακή πίεση και περιορίζει τη φλεγμονή στο σώμα, πρόσθεσε.

Η μελέτη έδειξε ότι ακόμα και ένας περίπατος με ζωηρό βήμα την ημέρα, επί 20 λεπτά,  παρέχει σημαντικά οφέλη.

Οι ειδικοί συνιστούν να αφιερώνουμε τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα (ή 2,5 ώρες) σε μετρίας έντασης αεροβικές δραστηριότητες. Ακόμα όμως και όσοι γυμνάζονται λιγότερο από αυτό, μειώνουν κατά 5% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου, συγκριτικά με όσους δεν γυμνάζονται καθόλου, σύμφωνα με τη νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο διαδικτυακό ιατρικό περιοδικό JAMA Network Open.

Πηγές:
JAMA Network Open