Ο συνδυασμός ασκήσεων με βάρη και αερόβιας μπορεί να μειώσει σημαντικά τις πιθανότητες πρόωρου θανάτου ιδιαίτερα από καρδιοπάθεια, έδειξε έρευνα. Η έρευνα δεν απέδειξε ότι η σχέση είναι αιτιατή.
Η άσκηση με βάρη μπορεί να κάνει το σώμα πιο λεπτό-κάτι που ενδεχομένως εξηγεί τη σχέση.

Βάσει του πόση άσκηση με βάρη έκαναν οι ηλικιωμένοι, μείωσαν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 9% έως 22%.

Μέτρια έως έντονη αερόβια μείωνε τον κίνδυνο κατά 24% έως 34%. Ο χαμηλότερος κίνδυνος φάνηκε σε όσους έκαναν και τα δυο είδη.
Tα αποτελέσματα δείχνουν ότι η άσκηση με βάρη συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα πρόωρου θανάτου και 'οτι ο συνδυασμός τους δίνει ακόμα καλύτερη προστασία.

Ετσι, η πρόσθεση ασκήσεων με βάρη στο πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας όσων κάνουν αερόβια είναι σημαντική για καλύτερη υγεία και μακροζωία, δήλωσαν ερευνητές.

Η έρευνα περιέλαβε στοιχεία 100,000 αντρών και γυναικών με μέση ηλικία τα 71 εέτη. Σε 10 χρόνια παρακολούθησης πέθαναν 28.400.
Ρωτήθηκαν για το πόση μέτρια και έντονη άσκηση έκαναν. Ποσοστό 23% έκανε κάποιες ασκήσεις με βάρη και το 16% ασκήθηκε με βάρη 1-6 φορές την εβδομάδα.

Τρίτη ομάδα έκανε και αερόβια άσκηση. Ποσοστό 24% ασκούνταν για 150 λεπτά την εβδομάδα με μέτρια ή έντονη αερόβια και 8% ξεπερνούσαν αυτό το όριο.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η άσκηση με βάρη και με αερόβια συνδεόταν με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από οποιοδήποτε αίτιο, καθώς και από καρδιοποάθεια, αλλά όχι από καρκίνο.

Ο κίνδυνος θνησιμότητας ήταν 41% έως 47% χαμηλότερος σε ανθρώπους που πληρούσαν τα εβδομαδιαία επίπεδα και ασκούνταν με βάρη 1-2 φορές την εβδομάδα έναντι όσων δεν ασκούνταν.

Η σχέση ήταν ισχυρότερη στις γυναίκες.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο British Journal of Sports Medicine.
.