Για κάθε 2.000 βήματα που κάνει κάποιος καθημερινά, ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου ενδεχομένως μπορεί να μειωθεί κατά 8 % έως 11 %, αναφέρει νέα έρευνα στο JAMA Internal Medicine.

Μαζί με τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας που δημοσιεύτηκε στο JAMA Neurology, οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι το να περπατά κάποιος περισσότερο συσσωρεύοντας περίπου 10.000 βήματα την ημέρα συνδέεται με μείωση της εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου, 13 ειδών καρκίνου και άνοιας.

Και οι 2 έρευνες έγιναν σε 78.500 συμμετέχοντες, μέσης ηλικίας και μεγαλύτερους, που φορούσαν συσκευή στον καρπό για τη μέτρηση της σωματικής δραστηριότητας και των οποίων η υγεία παρακολουθήθηκε για 7 χρόνια.

10.000 βήματα την ημέρα έχουν γίνει κοινός στόχος υγείας και φόρμας.

Οι νέες έρευνες ανακάλυψαν ότι οφέλη στην υγεία μπορεί να αποκτηθούν και με λιγότερα βήματα.

Για παράδειγμα, 9.800 βήματα την ημέρα φάνηκε να μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας κατά 50% αλλά ο κίνδυνος άνοιας μειώθηκε κατά 25% σε όσους έκαναν ακόμα και 3.800 βήματα καθημερινά.

Το περπάτημα με γρηγορότερο βηματισμό φάνηκε επίσης να έχει οφέλη, με την ένταση να εντείνει το αποτέλεσμα.

Το περπάτημα με πιο γρήγορο ρυθμό συνδεόταν με χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας, καρδιοπάθειας, καρκίνου και πρόωρου θανάτου, πέρα από το όφελος του αριθμού των καθημερινών βημάτων.