Δεν ενδείκνυται η κάθε μορφή γυμναστικής για όλους. Ορισμένες προπονήσεις είναι πιο απαιτητικές και έχουν αυξημένους κινδύνους που απαιτούν την παρουσία ενός ακόμα ατόμου στο χώρο. Ορισμένες είναι κατάλληλες για αρχάριους, ενώ μερικές έχουν αυξημένη δυσκολία. Ας δούμε μια περιεκτική λίστα με τις πιο ασφαλείς ασκήσεις, όπως και αυτές που πρέπει να κάνετε με επιπλέον προσοχή.

Ασφαλείς: Pilates

Είναι γυμναστική χαμηλής έντασης, άρα οι αρθρώσεις σας είναι ασφαλείς και ο κίνδυνος τραυματισμού μικρός. Σας βοηθούν να χτίσετε δύναμη στον κορμό αλλά και τους γοφούς και αυξάνουν την ευλυγισία του σώματος.

Προσοχή: Crossfit

Το crossfit είναι πολύ έντονη γυμναστική που καίει αρκετές θερμίδες. Παρ' όλα αυτά, δεν είναι εύκολο να το κάνετε σωστά και χρειάζεστε τον προπονητή σας δίπλα. Οι ασκήσεις του κρόσφιτ έχουν σκοπό να τεντώσουν τα όρια του σώματός σας, άρα δεν ενδείκνυνται για αρχάριους.

Ασφαλές: Τάι τσι

Το τάι τσι είναι κατάλληλο για αρχάριους αλλά και για ηλικιωμένους, καθώς είναι μια πρακτική που μας βοηθά να αφοσιωθούμε στην αναπνοή μας και να πραγματοποιήσουμε μια σειρά από αργές κινήσεις, ενισχύοντας την αίσθηση της ισορροπίας μας.

Προσοχή: Κοιλιακοί

Τα κλασικά ροκανίσματα είναι μια άσκηση που μπορεί να σας προκαλέσει πόνο στη μέση, επειδή πιέζουν χαμηλά στην σπονδυλική στήλη. Η σανίδα είναι πιο ασφαλής άσκηση για δυνατούς κοιλιακούς και γυμνάζει ολόκληρο το σώμα. Επιπλέον, τα ροκανίσματα ως άσκηση θα γυμνάσουν τους μυς της κοιλιάς, αλλά πρέπει να θυμάστε ότι οι στοχευμένες ασκήσεις δεν καίνε λίπος αποκλειστικά από την περιοχή. Συνεπώς, αυτή η άσκηση όχι μόνο δεν θα κάνει την κοιλιά σας πλάκα, αλλά ίσως την αυξήσει σε μέγεθος (με μεγάλη διαφορά στο πόσο σφιχτή θα είναι, βέβαια).

Ασφαλές: Περπάτημα

Το περπάτημα είναι η πιο απλή και προσβάσισμη γυμναστική για όλους. Ρυθμίζετε εσείς τη διάρκεια και την ταχύτητά σας, αλλά είναι καλό να φροντίζετε καθημερινά να περπατάτε αρκετά, καθώς θα σας βελτιώσει και τη διάθεση.

Ασφαλής: Κολύμβηση

Η κολύμβηση δεν ασκεί περιττό βάρος στις αρθρώσεις μας, καθώς το νερό αναλαμβάνει να μας ανυψώνει και να βοηθά στις κινήσεις. Ταυτόχρονα, όμως, είναι μια άσκηση που καίει πολλές θερμίδες και γυμνάζει ολόκληρο το σώμα.

Προσοχή: Τρέξιμο

Καίει πολλές θερμίδες και είναι μια άσκηση που - με λίγη προσπάθεια - οι περισσότεροι μπορούν να κάνουν. Μην το παρακάνετε, όμως, καθώς το τρέξιμο ασκεί πίεση στις αρθρώσεις μας και είναι πολύ εύκολο να υπάρξει τραυματισμός κατά λάθος. Φροντίστε, επίσης, να φοράτε κατάλληλα παπούτσια.

Ασφαλής, αλλά και προσοχή: Ασκήσεις με βάρη

Μαζί με την αερόβια άσκηση, είναι το κλειδί για χτίσιμο ενός γερού και υγιούς σώματος. Παρ' όλα αυτά πρέπει να ακολουθείτε τις συμβουλές του προπονητή σας όταν κάνετε βάρη, επειδή υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού αν κάνετε τις ασκήσεις λάθος. Και όταν σηκώνετε μπάρα με πολλά κιλά, πάντα πρέπει να έχετε άτομο να σας υποστηρίζει.

Ασφαλής: Χορός

Ο χορός είναι αερόβια άσκηση που μπορεί να έχει πολλά επίπεδα έντασης, ανάλογα με το είδος. Σε κάθε περίπτωση όμως θα τονώσει το σώμα σας αλλά θα έχει και εξαιρετικά οφέλη για τη διάθεσή σας.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Μυϊκή αδυναμία: Ποιες είναι οι συνέπειες
Νέα θανατηφόρα ασθένεια εξαπλώνεται στην Ιαπωνία
Πώς θα διατηρώ τα επίπεδα ενέργειάς μου υψηλά