Το περπάτημα έχει πάρα πολλά οφέλη. Αρχικά, και μόνο από το γεγονός ότι από όλες τις μορφές γυμναστικής είναι η πιο εύκολα προσβάσιμη για τον περισσότερο κόσμο, δεν γίνεται να μην αναφέρεται παντού. Είναι ο λόγος που έχουμε πόδια, άλλωστε.

Μπορούμε να ρυθμίζουμε ανά πάσα στιγμή το πόση ένταση θα δώσουμε, άρα και πόσες θερμίδες θα κάψουμε και πάντα θα έχουμε οφέλη για την καρδιά μας περπατώντας. Μέσα όμως σε όλες αυτές τις πληροφορίες ξεγλιστρούν και ορισμένα ψέματα που γίνονται... viral. Ας δούμε τι ισχύει και τι όχι.

Μύθος: Πρέπει να κάνουμε 10.000 βήματα κάθε μέρα

Είναι σημείο αναφοράς για πολλούς ανθρώπους, αλλά δεν είναι και κάτι απόλυτο. Στην πραγματικότητα, ήταν κάποτε μια διαφημιστική εκστρατεία για ένα προϊόν που ανέφερε πρώτη φορά τα δέκα χιλιάδες βήματα - είναι αρκετά "πιασάρικος" αριθμός. Προσοχή, δεν λέμε ότι είναι κακό να περπατάτε τόσο κάθε μέρα. Λέμε ότι κάποιες μέρες θα είναι περισσότερο και άλλες λιγότερο. Η συνέπεια είναι πιο σημαντική από την ποσότητα, ειδικά αν δεν γυμναζόσασταν τακτικά μέχρι τώρα. Επίσης, αυτού του είδους οι μετρήσεις μπορεί να γυρίσουν μπούμερανγκ σε πολύ κόσμο, γεμίζοντάς τον με περισσότερο στρες για το πόσο αποτελεσματικά γυμνάζεται.

Αλήθεια: Το περπάτημα βοηθά τον οργανισμό να γίνει πιο δυνατός

Η δράση του ανοσοποιητικού συστήματος είναι καλύτερη σε άτομα που γυμνάζονται, και το περπάτημα δεν μένει εκτός αυτής της γενίκευσης. Επιπλέον, η αερόβια άσκηση όπως το περπάτημα έχει σημαντικά οφέλη για την καρδιά, που με τη σειρά της επηρεάζει αμέτρητες πλευρές της υγείας μας. Μακροπρόθεσμα αυτό σημαίνει λιγότερα κρυολογήματα, αλλά και λιγότερο κίνδυνος να αναπτυχθούν χρόνιες παθήσεις. Τέλος, το πεπτικό μας σύστημα λειτουργεί καλύτερα όταν περπατάμε, για αυτό και προτείνεται μία βόλτα μετά από ένα μεγάλο γεύμα και όχι ξάπλα στον καναπέ: Το περπάτημα θα κάνει τη χώνευση πιο εύκολη.

Μύθος: Το περπάτημα μπορεί να θεραπεύσει την κατάθλιψη και το άγχος

Όχι. Η κατάθλιψη και το άγχος όταν γίνονται πρόβλημα που χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση έχουν δυστυχώς πιο πολύπλοκους μηχανισμούς. Ακόμα και η λήψη φαρμακευτικής αγωγής από μόνη της θα χρειαστεί επιπλέον προσπάθεια εκ μέρους μας για να καταπολεμήσουμε αυτά τα ψυχικά νοσήματα. Η ψυχοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει σημαντικά, καθώς και η βελτίωση του τρόπου ζωής μας, αν πιστεύουμε ότι η κατάθλιψή μας οφείλεται σε αυτόν. Η γυμναστική είναι ένα κομμάτι μόνο από το παζλ. Σημαντικό κομμάτι, αλλά όχι ολόκληρο το παζλ.

Μύθος: Το τρέξιμο είναι πάντα καλύτερο από το περπάτημα

Αρχικά, υπάρχουν άτομα που δεν μπορούν να τρέξουν, μιας και το τρέξιμο είναι άσκηση υψηλής έντασης, που ασκεί ιδιαίτερη πίεση στις αρθρώσεις μας. Επιπλέον, δεν μπορούμε να συγκρίνουμε δύο μορφές γυμναστικής μεταξύ τους εκτός και αν λάβουμε υπόψη τον πιο σημαντικό παράγοντα: Ποιος είναι ο στόχος του ατόμου που γυμνάζεται;

Μύθος: Το καθημερινό περπάτημα μπορεί να γίνει υπερβολή

Δεν ξέρουμε. Αν περπατάτε ολόκληρη την πόλη με λάθος παπούτσια σε καθημερινή βάση, τότε ναι. Αλλά και πάλι δεν θα φταίει το περπάτημα. Ξανά, είναι πολύ κυριολεκτικά ο λόγος που έχουμε πόδια.

Μύθος: Η προπόνησή μου πρέπει να γίνεται όλη μαζεμένη

Δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό - ειδικά αν δεν κάνετε γρήγορο περπάτημα - να κάνετε πόσες χιλιάδες βήματα μαζεμένα. Εκτός και αν έχετε αδειάσει τον ανάλογο χρόνο για να τον αφιερώσετε αποκλειστικά στη γυμναστική - που μπράβο και γιατί όχι; Αν όμως δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό, τότε μπορείτε να σπάσετε την προπόνησή σας σε μέρη. Το σώμα εκτιμά τη γυμναστική που του προσφέρουμε, ακόμα και αν δεν μπορούμε πάντα να το κάνουμε σε μια ολοκληρωμένη προπόνηση και πρέπει να γίνει σε... επεισόδια. Αν μη τι άλλο, σύντομα το σώμα σας θα αρχίσει να νιώθει πιο ικανό, άρα οι προπονήσεις σας μπορεί να γίνονται πιο αποτελεσματικές σε λιγότερο χρόνο.