Τεχνητά δημιουργημένες δομές DNA που είναι εφοδιασμένες με αντισώματα θα μπορούσαν να κάνουν την ανοσοθεραπεία για τον καρκίνο πιο αποτελεσματική. Αυτό αναφέρει μια ερευνητική ομάδα του Μονάχου στο περιοδικό "Nature Nanotechnology".

"Στο επίκεντρο βρίσκεται ένα μικροσκοπικό πλαίσιο από διπλωμένα σκέλη DNA, το οποίο μπορούμε να εφοδιάσουμε ειδικά με οποιαδήποτε αντισώματα", εξηγεί ο Sebastian Kobold, ένας από τους επικεφαλής συγγραφείς.

Οι προγραμματιζόμενοι ενεργοποιητές Τ-κυττάρων (PTEs) δημιουργούνται με μια νανοτεχνολογία που ονομάζεται "DNA origami", κατά την οποία αυτοδιπλούμενες αλυσίδες DNA ενώνονται μεταξύ τους για να σχηματίσουν μια δομή που έχει προηγουμένως προσομοιωθεί στον υπολογιστή.

Σε διαφορετικές θέσεις αυτών των PTEs μπορούν να προσκολληθούν αντισώματα - αφενός, αντισώματα που δεσμεύονται ειδικά σε ορισμένα καρκινικά κύτταρα και, αφετέρου, αντισώματα που αναγνωρίζονται από τα Τ-κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος. Τα Τ-κύτταρα καταστρέφουν στη συνέχεια τα κύτταρα που επισημαίνονται με αυτόν τον τρόπο.

Για τις ανάγκες της μελέτης, οι επιστήμονες δημιούργησαν 105 διαφορετικούς συνδυασμούς αντισωμάτων και εξέτασαν στον δοκιμαστικό σωλήνα πόσο συγκεκριμένα προσκολλάται το καθένα από αυτά στα κύτταρα-στόχους και πόσο επιτυχείς ήταν στην προσέλκυση Τ-κυττάρων.

Για να ελέγξουν αν αυτό λειτουργεί και στον ζωντανό οργανισμό, ο Kobold και οι συνεργάτες του διερεύνησαν επίσης αν τα PTEs αναγνωρίζουν επίσης τα καρκινικά κύτταρα στο σώμα των ζωντανών οργανισμών και διεγείρουν την καταστροφή τους.

"Καταφέραμε να αποδείξουμε ότι τα PTEs μας που αποτελούνται από δομές origami DNA λειτουργούν και in vivo", δήλωσε ο Adrian Gottschlich, ένας από τους πρώτους συγγραφείς της μελέτης. Οι PTEs προσφέρουν θεωρητικά απεριόριστους συνδυασμούς και επομένως αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη πλατφόρμα για τη θεραπεία του καρκίνου, εξήγησε.

Η ερευνητική ομάδα υπογραμμίζει τη δυνατότητα να ενσωματωθούν ταυτόχρονα πολλά διαφορετικά αντισώματα στους ενεργοποιητές Τ - κυττάρων. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει στην ακριβέστερη στόχευση των καρκινικών κυττάρων και στον καλύτερο έλεγχο της ενεργοποίησης του ανοσοποιητικού συστήματος.

Στην ερευνητική ομάδα συμμετείχαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Ludwigs-Maximilians, το Τεχνικό Πανεπιστήμιο (TU) και το Helmholtz του Μονάχου. Οι συγγραφείς Klaus Wagenbauer, Benjamin Kick, Jonas Funke και Hendrik Dietz του TU Μονάχου έχουν επίσης ιδρύσει μια νεοφυή επιχείρηση για την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας των PTEs.

Γνωστοί γιατροί απροστάτευτοι απέναντι σε "φαντομάδες" του Διαδικτύου