Σε μια υποσχόμενη εξέλιξη, ερευνητές του Tohoku University Graduate School of Medicine, αποκάλυψαν ότι διεγείροντας το πνευμονογαστρικό νεύρο που συνδέεται με το πάγκρεας μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία και να αυξήσει τον αριθμό των παγκρεατικών βήτα κυττάρων σε ποντικούς.

Η ομάδα στην οποία συμμετείχαν οι Junta Imai, και Hideki Katagiri,  δημοσίευσε τη μελέτη  στο Nature Biomedical Engineering.

Οι ερευνητές με χρήση οπτογενετικής ανέπτυξαν τρόπο να διεγείρουν το πνευμονογαστρικό νεύρο που οδηγεί στο πάγκρεας, σε ποντικούς.
Η νέα μέθοδος οδήγησε σε αύξηση της ποσότητας ινσουλίνης στο αίμα όταν χορηγήθηκε ζάχαρη, δείχνοντας βελτίωση της λειτουργίας των βήτα κυττάρων.

Επιπλέον διέγερση του νεύρου σε 2 εβδομάδες υπερδιπλασίασε τον αρχικό αριθμό των βήτα κυττάρων. Η διέγερση του πνευμονογαστρικού νεύρου του παγκρέατος ενεργοποίησε βήτα κύτταρα όσον αφορά την ποιότητα και ποσότητα.

Όταν η ομάδα εφάρμοσε τη μέθοδο σε ποντικούς με διαβήτη και έλλειψη ινσουλίνης, η αναγέννηση των βητα παγκρεατικών κυττάρων βελτίωσε τον διαβήτη. Αυτό αντιπροσωπεύει την πρώτη επιτυχή αγωγή για τον διαβήτη σε ποντικούς διεγείροντας το πνευμονογαστρικό νεύρο που συνδέεται με το πάγκρεας.

Οι ερευνητές ελπίζουν η έρευνά τους να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων στρατηγικών και προληπτικών μεθόδων για τον διαβήτη.

Γνωστοί γιατροί απροστάτευτοι απέναντι σε "φαντομάδες" του Διαδικτύου