Η ενσυνείδητη κίνηση είναι μια ολιστική προσέγγιση στο θέμα της άσκησης που στρέφει την προσοχή της σε απαλές, συνειδητές κινήσεις μαζί με ασκήσεις αναπνοής και συγκέντρωσης. Πρόκειται για έναν συνδυασμό γυμναστικής για σώμα και μυαλό, με σκοπό να δημιουργήσει αρμονία ανάμεσα στα δύο. Υπάρχουν πολλές μορφές τέτοιας άσκησης, με γιόγκα και Πιλάτες να βρίσκονται στις κορυφαίες σε δημοφιλία, αλλά ακόμα και το περπάτημα μπορεί να γίνει κίνηση με ενσυνείδηση. Πολλές πολεμικές τέχνες εφαρμόζουν αυτή τη φιλοσοφία, επίσης.

Τα οφέλη του να ασκούμαστε με τέτοιο τρόπο είναι τα εξής:

  • Καλύτερα επίπεδα στρες: Με το να εστιάζουμε την προσοχή μας σε αργές κινήσεις και να συγκεντρωνόμαστε στην αναπνοή μας, καταφέρνουμε να αδειάσουμε το μυαλό μας από περιττές σκέψεις, και αυτό σύντομα θα γίνει κάτι που μπορούμε να αξιοποιήσουμε στην καθημερινή μας ζωή κατά βούληση.
  • Καλύτερη σχέση μυαλού-σώματος: Θα είναι πιο εύκολο να αναγνωρίζουμε όταν κάτι δεν πάει καλά με το σώμα μας, καθώς οι αργές κινήσεις και στάσεις θα μας βοηθήσουν να το γνωρίσουμε σε βάθος, όπως και το εύρος κίνησής του και τους περιορισμούς του. Αυτό με τον καιρό σημαίνει ότι θα έχουμε καλύτερη επίγνωση της φυσικής μας κατάστασης (και χειροπιαστά στοιχεία για την πρόοδό μας).
  • Αυξημένη δύναμη και ευλυγισία: Ασκήσεις όπως γιόγκα και Πιλάτες δίνουν πολλή προσοχή στην ανάπτυξη της ευλυγισίας του σώματος, κάτι που ενισχύει τους μυς αλλά και τα οστά.

Με τι τρόπους μπορούμε να βάλουμε την ενσυνείδητη κίνηση στην καθημερινότητά μας;

Περπάτημα

Βγείτε για αργό περπάτημα, κατά το οποίο μπορείτε να εστιάσετε την προσοχή σας στους ήχους και τις εικόνες του περιβάλλοντος. Αυτό θα λειτουργήσει ιδιαίτερα καλά (και χαλαρωτικά) αν μπορείτε να το κάνετε σε κάποιο πάρκο ή άλλο μέρος με πολύ πράσινο. Τον χειμώνα μια πρωινή βόλτα είναι ο καλύτερος τρόπος να λάβουμε λίγη απαραίτητη έκθεση στον ήλιο για να συνθέσουμε βιταμίνη D. Δώστε προσοχή στην αναπνοή σας, επίσης.

Γιόγκα

Ο σκοπός αυτής της πρακτικής είναι να δημιουργήσει καλύτερο σύνδεσμο ανάμεσα σε μυαλό και σώμα. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε πολλά στυλ γιόγκα, και μπορείτε να κάνετε μαθήματα και από το σπίτι. Μην ξεχνάτε να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή στο ζέσταμα με μερικές διατάσεις.

Πιλάτες

Η ενδυνάμωση του κορμού, η ισορροπία και ο έλεγχος της αναπνοής είναι κεντρικά σημεία σε κάθε πρόγραμμα Πιλάτες, που σημαίνει ότι αποτελεί ιδανικό παράδειγμα ενσυνείδητης κίνησης. Οι στάσεις που θα πρέπει να κάνετε δραστηριοποιούν ταυτόχρονα σώμα και μυαλό και χτίζουν ευλυγισία και δύναμη στο σώμα.

Τάι τσι

Το τάι τσι είναι μια πολεμική τέχνη που περιλαμβάνει αργές κινήσεις, σχεδόν σαν χορός. Πολλές φορές οι προπονήσεις τάι τσι συμβαίνουν σε εξωτερικό χώρο, που μπορεί να έχει έξτρα οφέλη. Θα δώσετε μεγάλη σημασία στην αναπνοή σας καθώς και στο να καθαρίσετε το μυαλό σας.

Οι παραπάνω τεχνικές μπορούν να σας βοηθήσουν να κοιμάστε και καλύτερα, όπως και το να δοκιμάσετε πριν τον ύπνο να κάνετε λίγο διαλογισμό. Η σχέση μεταξύ σώματος και μυαλού είναι – όπως κάθε άλλη γυμναστική – κάτι που χτίζεται με τον καιρό, και όσο το βλέπουμε να συμβαίνει νιώθουμε πιο έτοιμοι και δυνατοί να διαχειριστούμε την καθημερινότητα.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Μη επεμβατική ''εικονική βιοψία'' σαρώνει το δέρμα για καρκινικά κύτταρα
Φόρουμ - Δελφών: 1 στους 3 Έλληνες διαφωνούν με τον υποχρεωτικό εμβολιασμό στα παιδιά
Συμβουλές για να αντιμετωπίσετε το άγχος πριν από μια ιατρική εξέταση