Με την ηλικία έρχεται η σοφία, η εμπειρία, όπως και... ναι, οι αλλαγές που μπορεί να μειώσουν την ενέργειά σας. Ακόμα κι αν δεν νιώθετε τόσο σε εγρήγορση το σώμα σας όσο παλιά, υπάρχουν τρόποι να δώσετε περισσότερη ενέργεια στον εαυτό σας.

Διαχείριση της διατροφής σας

Αν τρώτε τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά, ρίξτε μια ματιά στο τι περιλαμβάνει το μενού σας. Τα σωστά είδη φαγητού μπορούν να αυξήσουν την ενέργειά σας και να σας κάνουν να νιώσετε καλύτερα. Καθώς μεγαλώνετε, η ικανότητα του σώματός σας να μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια επιβραδύνεται. Ως αποτέλεσμα, πολλοί άνθρωποι παίρνουν βάρος. Τα επίπεδα σακχάρου παίζουν μεγάλο ρόλο. Ορισμένοι ειδικοί λένε ότι τα τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως τα φασόλια, τα μη αμυλούχα λαχανικά, οι ξηροί καρποί και τα προϊόντα ολικής άλεσης, μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της ισορροπίας του σακχάρου στο αίμα σας.

Η ποσότητα μετρά επίσης

Οι πολύ λίγες θερμίδες μπορούν να αφήσουν το σώμα σας να αναζητά περισσότερη ενέργεια. Οι πάρα πολλές θερμίδες, από την άλλη, μπορούν να σας κάνουν να κερδίσετε βάρος, κάτι που επίσης θα μειώσει τα επίπεδα ενέργειάς σας. Το πόσο πρέπει να τρώτε κάθε μέρα εξαρτάται από πολλά πράγματα, ειδικά από το πόσο δραστήριοι είστε. Μιλήστε με το γιατρό σας ή έναν διαιτολόγο για το πόσες θερμίδες χρειάζεστε μέσα στην καθημερινότητά σας.

Κάντε γυμναστική

Μπορεί να παρατηρήσετε ότι γυμνάζεστε λιγότερο από ό,τι όταν ήσασταν νεότεροι. Ίσως η γυμναστική σας να έχει γίνει πιο χαλαρή και λιγότερο έντονη. Όσο πιο δραστήριοι είστε, τόσο περισσότερη ενέργεια θα νιώθετε πως έχετε. Η άσκηση είναι επίσης εξαιρετικός τρόπος για να βελτιώσετε την διάθεσή σας. Δεν πρέπει να σταματήσετε να κινείστε καθώς μεγαλώνετε. Απλώς κινηθείτε με διαφορετικό τρόπο, αν η ηλικία έχει κάνει δύσκολες ορισμένες μορφές γυμναστικής. Για παράδειγμα, αν τα γόνατά σας δεν αντέχουν πλέον το τρέξιμο, η κολύμβηση μπορεί να είναι εκπληκτική εναλλακτική που θα σας γυμνάσει εξίσου καλά, χωρίς να ασκήσει περιττή πίεση στις αρθρώσεις σας.

Κοιμηθείτε αρκετά

Σε πολλά άτομα προχωρημένης ηλικίας, ο ύπνος δεν έρχεται τόσο εύκολα – ή διαρκεί λιγότετες ώρες. Παρ’ όλα αυτά, οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται περίπου 7 ώρες ύπνο κάθε νύχτα. Αν δεν κοιμάστρ αρκετά, για οποιονδήποτε λόγο, αναζητήστε τρόπους να προσαρμόσετε τη νυχτερινή σας ρουτίνα. Προσπαθήστε να μην πίνετε αλκοόλ αμέσως πριν τον ύπνο. Αν και μπορεί να σας κάνει να νυστάζετε για λίγο, στην πραγματικότητα καθιστά πιο δύσκολο να κοιμηθείτε ολόκληρο το βράδυ. Προσέξτε επίσης την κατανάλωση καφέ.

Για μερικούς ακόμη τρόπους βελτίωσης της ενέργειας και της διάθεσης καθώς μεγαλώνετε, αυτές είναι μερικές χρήσιμες συμβουλές:

*Μειώστε το αλκοόλ γενικά. Καθώς μεγαλώνετε, οι επιπτώσεις του διαρκούν περισσότερο.

*Πίνετε περισσότερο νερό. Αν είστε έστω και λίγο αφυδατωμένοι, αυτό μπορεί να μειώσει σημαντικά την ενέργειά σας και να επηρεάσει τη διάθεσή σας.

*Μειώστε το άγχος από όπου μπορείτε. Για παράδειγμα, προσπαθήστε να μειώσετε τη λίστα υποχρεώσεων σας και προσπαθήστε να περνάτε λιγότερο χρόνο στο κινητό σας.

*Εάν είστε συνεχώς κουρασμένοι ή αισθάνεστε κατάθλιψη, μιλήστε με το γιατρό σας. Αυτά τα πράγματα δεν αποτελούν φυσιολογικό μέρος της γήρανσης. Ένα άλλο πρόβλημα υγείας μπορεί να ευθύνεται, όπως οι καρδιακές παθήσεις ή η άπνοια ύπνου.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ποιες χώρες θεωρούνται κορυφαίες στον ιατρικό τουρισμό
Απειλή για εγκύους και νεογνά η αύξηση της θερμοκρασίας [ελληνική μελέτη]
Οι υγειονομικοί συμμετέχουν στην πανελλαδική απεργία της Τετάρτης