Αν θέλετε να βάλετε περισσότερη αερόβια άσκηση στην ζωή σας, αλλά είστε αρχάριος (ή έχετε πολύ καιρό να γυμναστείτε), τότε το περπάτημα είναι καλός τρόπος για να ξεκινήσετε. Βεβαιωθείτε ότι ο στόχος σας είναι ρεαλιστικός όταν ξεκινάτε για πρώτη φορά. Αν τα 20 λεπτά κάθε μέρα σας κάνουν να κουράζεστε και να πονάτε, δοκιμάστε 10 λεπτά, μέρα παρά μέρα. Αυξήστε το κατά 2-5 λεπτά κάθε εβδομάδα καθώς βελτιώνετε την φυσική σας κατάσταση. Μόλις πετύχετε τον στόχο σας για λεπτά ανά περίοδο σύνδεσης, μπορείτε να αρχίσετε να προσθέτετε περισσότερες ημέρες.

Αυτές είναι μερικές ακόμα συμβουλές για να ξεκινήσετε (και να διατηρήσετε) μια ρουτίνα που περιέχει περισσότερη κίνηση.

Βάλτε το στο πρόγραμμα

Αν ξυπνάτε νωρίς το πρωί, προγραμματίστε την βόλτα σας για τότε. Το ίδιο αν πιστεύετε ότι το βράδυ είναι η καλύτερη περίοδος για να βγείτε. Βάλτε το κανονικά στο πρόγραμμά σας, όπως θα βάζατε μια επίσκεψη στο γυμναστήριο, ή στον ψυχολόγο ή στον φυσιοθεραπευτή (είναι κατά κάποιον τρόπο και τα τρία μαζί). Ακόμα καλύτερα, κλείστε ένα τακτικό ραντεβού με έναν φίλο, ώστε να είναι πιο δύσκολο να το παραλείψετε.

Απλώς βγείτε έξω

Δεν χρειάζονται πολλά για να βελτιώσετε την υγεία σας με το περπάτημα. Περίπου 150 λεπτά την εβδομάδα, που σημαίνει περίπου 30 λεπτά την ημέρα, για 5 ημέρες την εβδομάδα. Αλλά ακόμα και αν ξεκινήσετε με λιγότερο από αυτό, ήδη έχετε κάνει ένα ξεκίνημα. Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να βγείτε έξω και να περπατήσετε, αντί να επιλέξετε να καθίσετε σπίτι.

Βγείτε μεγαλύτερη βόλτα με τον σκύλο σας

Αν έχετε σκύλο, γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι καθημερινές του βόλτες είναι η καλύτερη ευκαιρία για περισσότερο περπάτημα. Εκμεταλλευτείτε λοιπόν την ευκαιρία και περπατήστε περισσότερη ώρα με τον σκύλο σας. Αυτό θα σας κάνει και τους δύο πιο χαρούμενους, και μπορείτε επίσης να παίξετε κυνηγητό ή οτιδήποτε άλλο παιχνίδι που θα αυξήσει τους παλμούς της καρδιάς σας.

Αποκτήστε τα σωστά παπούτσια

Τι κάνει ένα παπούτσι κατάλληλο για περπάτημα; Η σωστή επένδυση, το υλικό που αναπνέει, η αντοχή στο νερό και η ευελιξία από τη φτέρνα μέχρι τα δάχτυλα. Το πιο σημαντικό όμως είναι να κάθεται καλά στο πόδι σας. Τα παπούτσια σας πρέπει να είναι αρκετά χαλαρά ώστε να μπορείτε να κουνάτε τα δάχτυλα των ποδιών σας με ευκολία, αλλά να εφαρμόζουν και αρκετά καλά για να μην γλιστράει το πόδι σας.

Ντυθείτε καταλλήλως

Τα ρούχα σας πρέπει να είναι φαρδιά, άνετα και να αναπνέουν. Αν έχει κρύο, μπορείτε να δοκιμάσετε στρώματα που μπορείτε να αφαιρέσετε όσο ζεσταίνετε. Θα χρειαστείτε εξοπλισμό βροχής, αν ο καιρός φαίνεται ανήσυχος, καθώς και καπέλο, γυαλιά ηλίου και αντηλιακό για να σας προστατεύσει από τον ήλιο, ακόμα και τον χειμώνα.

Βάλτε επιπλέον περπάτημα στην ημέρα σας

Αν μπορείτε να περπατήσετε δέκα επιπλέον λεπτά με το να κατεβείτε μια στάση νωρίτερα ή να παρκάρετε πιο μακριά από την δουλειά, ή να ψωνίσετε από ένα λίγο πιο μακρινό μαγαζί, κάντε το. Αν μπορείτε να ανεβείτε με τις σκάλες αντί να πάρετε το ασανσέρ, είναι πολύ καλή έξτρα γυμναστική στην ημέρα σας.

Παρακολουθήστε την πρόοδό σας

Υπάρχουν αμέτρητες εφαρμογές που μπορούν να σας πουν πόσο μακριά πηγαίνετε κάθε μέρα με βήματα ή χιλιόμετρα, ή πόσες θερμίδες έχετε κάψει. Η παρακολούθηση της προόδους σας μπορεί να σας δίνει καθημερινά κίνητρο για να συνεχίζετε και να βλέπετε τον  εαυτό σας να γίνεται πιο δυνατός – και το να βλέπετε αυτή την πρόοδο σε νούμερα (αντί για κάτι πιο ασαφές όπως το πώς αισθάνεστε) μπορεί να είναι ιδιαίτερα ανακουφιστικό για κάποιους ανθρώπους.

Πιείτε πολύ νερό

Ιδρώνετε περισσότερο όταν ασκείστε, πράγμα που σημαίνει ότι χάνετε νερό πιο γρήγορα. Όταν τα επίπεδα του νερού πέφτουν πολύ χαμηλά μπορεί να νιώθετε κούραση, ναυτία, ζάλη ή σύγχυση. Μπορεί να μην παρατηρήσετε τον ιδρώτα που χάνετε αν ο αέρας είναι δροσερός. Πάρτε μαζί σας ένα μπουκάλι νερό και μην παραλείπετε να πίνετε τακτικά, ακόμα και όσο ασκείστε.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Οι ξηροί καρποί μπορεί να συμβάλλουν στην απώλεια βάρους [μελέτη]
Ιδανικά πρωινά για απώλεια βάρους
Μπορούν τα κοχλιακά εμφυτεύματα να επιβραδύνουν την άνοια σε ηλικιωμένους;