Η γυμναστική είναι από τα καλύτερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για τον οργανισμό μας, αλλά αν την κάνουμε αυθαίρετα, χωρίς να μας συμβουλεύει κάποιος ειδικός, μπορεί να βάλουμε το σώμα μας σε κίνδυνο τραυματισμού. Αυτές είναι μερικές συμβουλές για να γυμνάζεστε πιο σωστά και με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Να προσέχετε τα γόνατά σας

Αν παρατηρήσετε τα γόνατά σας να τραβούν το ένα προς το άλλο κατά τη διάρκεια ενός καθίσματος ή μιας προβολής, συμβαίνει συχνά. Είναι ένα πολύ κοινό ζήτημα που χρειάζεται διόρθωση για αρχάριους ασκούμενους, και γίνεται πιο έντονα αισθητό κατά τη διάρκεια αυτών των ασκήσεων. Το κλειδί είναι να διατηρήσετε τα γόνατά σας ευθυγραμμισμένα με το δεύτερο και το τρίτο δάχτυλο του ποδιού σας. Αν συνεχίσετε να κάνετε τις ασκήσεις με τα γόνατά σας σε λάθος θέση, θα έχετε προβλήματα προφανώς στα γόνατα, όπως και στον αστράγαλο και στο ισχίο, επειδή όλες αυτές οι περιοχές είναι συνδεδεμένες. Η πιο απλή συμβουλή είναι να κρατήσετε τα γόνατα και τα δάχτυλα των ποδιών στραμμένα προς την ίδια κατεύθυνση.

Κρατήστε ίσια την πλάτη

Η διατήρηση ίσιας πλάτης όταν κάνετε κινήσεις που στοχεύουν τους τρικέφαλους βοηθά να βεβαιωθείτε ότι ενεργοποιούνται οι σωστοί μύες. Όλοι μας είμαστε πιο καμπουριασμένοι από την τακτική χρήση υπολογιστή και τα τηλεφώνου, συνεπώς το ίσιωμα της πλάτης είναι κάτι που πρέπει να μας αφορά όλους. Όταν κάνετε τέτοιες ασκήσεις, σφίξτε τις ωμοπλάτες σας μεταξύ τους, αντί να χρησιμοποιείτε τη δύναμη των χεριών και να περιστρέφετε τους ώμους. Το ίδιο ισχύει και για τις ασκήσεις κοιλιακών που γίνονται ενώ είστε ξαπλωμένοι σε ένα χαλάκι.

Τοποθετήστε τις παλάμες στο έδαφος

Οι κάμψεις και τα burpees μπορεί να μην είναι οι αγαπημένες σας ασκήσεις, αλλά έχουν σημαντικά οφέλη. Επίσης, είναι από τις ασκήσεις που γίνονται συχνά λάθος. Πρέπει να πιέζετε τις παλάμες σας στο πάτωμα, για να αποφύγετε την πίεση στις αρθρώσεις των δακτύλων και του καρπού. Αν το βάρος πέφτει περισσότερο στα δάχτυλα, θα γυμνάσετε τους πήχεις σας αλλά θα καταπονήσετε πολύ έντονα το χέρι σας. Αν όμως οι παλάμες σας είναι στο πάτωμα, θα γυμνάσετε περισσότερο δικεφάλους και τρικεφάλους, που είναι οι μύες των χεριών που θέλετε πραγματικά να γυμνάσετε.

Εστιάστε στην αναπνοή σας

Πιθανότατα έχετε ακούσει έναν γυμναστή να υπενθυμίζει ότι πρέπει να αναπνέετε στη μέση μιας προπόνησης – αυτό γίνεται για να κάνετε τις ασκήσεις ευκολότερες στην εκτέλεση και πιο αποτελεσματικές. Το έργο της σωστής αναπνοής κατά τη γυμναστική είναι τεράστιο. Ο εμπειρικός κανόνας είναι ότι εκπνέουμε πάντα από την κοιλιά όταν καταβάλλουμε την προσπάθεια. Αν δυσκολεύεστε στην αρχή να προσαρμόσετε την αναπνοή σας στις ασκήσεις, μην ανησυχείτε. Είναι κάτι που δουλεύοντάς το, θα νιώσετε ότι το κάνετε όλο και καλύτερα.

Αν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία για τη στάση του σώματός σας κατά την προπόνηση, οι ειδικοί προτείνουν να κάνετε τις ασκήσεις σας μπροστά σε έναν καθρέφτη, ώστε να είστε σε θέση να προσέχετε τις κινήσεις σας και να βελτιώνεστε όποτε χρειαστεί. Επίσης, αν πηγαίνετε σε γυμναστήριο, ακόμα και αν δεν κάνετε personal training, ο λόγος που υπάρχουν οι γυμναστές στον χώρο είναι ακριβώς αυτός: Ζητήστε από κάποιον να σας δείξει τη σωστή στάση σώματος για τις ασκήσεις που θέλετε να κάνετε. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να κάνετε τις ασκήσεις ακόμα πιο εξατομικευμένες, για να φτάσετε τους προσωπικούς σας στόχους.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Η κινητικότητα του σπέρματος μειώθηκε στην πανδημία
Στο Συμβούλιο των Υπουργών Υγείας της ΕΕ στο Λουξεμβούργο ο Άδωνις Γεωργιάδης
Ακτινολόγος μπήκε στον τομογράφο με εγκαταλειμμένο βρέφος