Το νερό βοηθά τις αρθρώσεις και τους ιστούς του σώματος να λειτουργούν, ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος και μεταφέρει θρεπτικά συστατικά. Αλλά μερικοί από εμάς δεν πίνουμε αρκετό νερό, και αυτό μπορεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα αν γυμναζόμαστε.

Αυτές είναι μερικές συμβουλές γύρω από την γυμναστική και την σωστή ενυδάτωση που ελπίζουμε να σας βοηθήσουν.

Επιλέξτε το σωστό ρόφημα

Μερικές φορές η απλούστερη λύση είναι η καλύτερη: Νερό. Για τους περισσότερους ανθρώπους που απλώς γυμνάζονται – άρα αν δεν μιλάμε για μια πολύ έντονη προπόνηση – το νερό είναι αρκετό για την αναπλήρωση των μυών σας. Αν οι προπονήσεις σας διαρκούν για περισσότερες από τρεις ώρες, τότε οι ειδικοί προτίνουν σοκολατούχο γάλα, που περιέχει νάτριο και ασβέστιο, που είναι ουσίες που χάνουμε με τον ιδρώτα. Μην ανησυχείτε τόσο πολύ για τους ηλεκτρολύτες, καθώς μπορείτε να τους αναπληρώσετε και μέσω του φαγητού σας μετά την προπόνηση.

Καταναλώστε τη σωστή ποσότητα

Δεν υπάρχει καθορισμένη ποσότητα νερού που πρέπει να καταναλώνετε κατά τη διάρκεια της άσκησης. Υπάρχουν τρόποι να υπολογίσουμε τον ιδρώτα που χάνουμε με μια προπόνηση και έπειτα να υπολογίσουμε σε πόσο νερό μεταφράζεται αυτό. Αν όμως αυτό σάς ακούγεται αναίτια κουραστικό (κάποιοι από εμάς γυμναζόμαστε για να μην σκεφτόμαστε αγχωτικά πράγματα, και τα μαθηματικά είναι ένα από αυτά τα πράγματα), τότε δοκιμάστε να πίνετε ένα ποτήρι νερό κάθε 15-20 λεπτά γυμναστικής.

Χρειάζεστε μερικές πρωτεΐνες και υδατάνθρακες

Ενώ η άσκηση είναι καλή για εσάς, είναι πολύ συχνό (και καλό) να παρουσιάζονται μικροεκδορές στους μύες – μέσω των οποίων θα αναδομηθούν πιο μεγάλοι και δυνατοί. Οι πρωτεΐνες μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση οποιασδήποτε ζημιάς, είτε μιλάμε για αυτές τις μικροεκδορές, είτε για κάποιον τραυματισμό. Το σοκολατούχο γάλα ξανά μπορεί να είναι μια καλή επιλογή, ή ένα φυτικό γάλα με γεύση.

Γνωρίστε τα σημάδια της αφυδάτωσης

Πολλά προβλήματα μπορεί να προκύψουν από την έλλειψη νερού. Ίσως ένα από τα πιο συνηθισμένα είναι η κόπωση. Αν δεν πίνετε αρκετό νερό, τότε το αίμα σας γίνεται πιο παχύρρευστο λόγω της χαμηλότερης περιεκτικότητας σε νερό και η καρδιά σας πρέπει να εργαστεί σκληρότερα, πράγμα που σημαίνει ότι κουράζεστε περισσότερο.

Πίνετε πριν και κατά τη διάρκεια της άσκησης

Ξεκινήστε και τελειώστε την προπόνησή σας με ένα μεγάλο ποτήρι νερό, ακολουθώντας τους κανόνες που αναφέραμε πιο πάνω περί “ανεφοδιασμού”. 

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Η αφαίρεση των ωοθηκών πριν την εμμηνόπαυση επηρεάζει τον εγκέφαλο [μελέτη]
ΙΣΑ: “Ορίζοντες Υγείας, με το βλέμμα στο Μέλλον”
CoViD: Πώς η αντίδραση του ανοσοποιητικού οδηγεί σε φλεγμονή στον πνεύμονα [μελέτη]