Το να ξεκινήσουμε ένα νέο πρόγραμμα γυμναστικής είναι πάντα καλή ιδέα για να ενισχύσουμε τη φυσική μας κατάσταση και την υγεία μας. Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα από τη γυμναστική δεν γίνονται άμεσα ορατά, ακόμα και αν κάποιοι παράγοντες – όπως ο δείκτης της ζυγαριάς – επηρεάζονται. Ας δούμε τη διαδικασία λίγο πιο αναλυτικά.

Μπορεί να χρειαστούν τρεις, μέχρι και τέσσερις μήνες για να δείτε σημαντικά αποτελέσματα στην καρδιοαναπνευστική σας ικανότητα, στους μυς και στην απώλεια βάρους, ανάλογα με τους στόχους σας και τη φυσική σας κατάσταση. Η προπόνηση με αντιστάσεις μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση μυϊκής μάζας και δύναμης. Πιθανότατα θα κερδίσετε δύναμη πιο γρήγορα σε σχέση με άτομα που κάνουν μόνο αερόβια άσκηση, όπως και αν είναι η πρώτη σας φορά που γυμνάζεστε.

Πόσος χρόνος χρειάζεται για να φανεί η απώλεια βάρους;

Ο χρόνος που χρειάζεται για να χάσετε βάρος από τη γυμναστική εξαρτάται από το πόσο συχνά ασκείστε, αλλά και από τη διατροφή σας. Πρέπει να κάψετε περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνετε για να χάσετε βάρος. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2017 διαπίστωσε ότι η άσκηση από μόνη της είχε ως αποτέλεσμα περίπου 7% απώλεια βάρους μετά από περίπου τέσσερις μήνες μεταξύ υπέρβαρων ανδρών και γυναικών. Οι συμμετέχοντες έκαναν 7-8 ώρες άσκησης αντοχής την εβδομάδα.

Πόσο γρήγορα βελτιώνεται η υγεία του εγκεφάλου;

Όσον αφορά τα όχι-και-τόσο-φανερά οφέλη της άσκησης, αυτά έρχονται πολύ πιο νωρίς. Η γυμναστική βοηθά στην υποστήριξη της υγείας του εγκεφάλου και μπορεί να αποτρέψει νευρολογικές παθήσεις. Έρευνες έχουν δείξει ότι πολλές δομικές και χημικές αλλαγές συμβαίνουν στον εγκέφαλο όταν ασκείστε. Υπάρχει μια αύξηση της φαιάς ουσίας στον εγκέφαλό σας όταν ασκείστε. Η φαιά ουσία είναι ιστός στον εγκέφαλό σας που βοηθά στον έλεγχο των συναισθημάτων, της μνήμης και των κινήσεών σας. Με την άσκηση προκύπτουν επίσης χημικές αλλαγές που αυξάνουν τη ροή του αίματος στον εγκέφαλό σας. Η τακτική σωματική δραστηριότητα επιτρέπει επίσης την είσοδο περισσότερης γλυκόζης στον εγκέφαλο: Η αυξημένη αυτή ενέργεια βοηθά στη βελτίωση της εστίασης και της μνήμης σας και αποτρέπει τη γνωστική έκπτωση με την ηλικία. Από τη στιγμή που ξεκινήσετε τη γυμναστική και διατηρήσετε ένα σταθερό πρόγραμμα, αυτά τα οφέλη μόνο θα ενισχύονται.

Πόσο γρήγορα θα δω οφέλη στον ύπνο;

Έρευνες έχουν δείξει ότι η άσκηση σάς βοηθά να κοιμάστε καλύτερα. Δεν υπάρχουν πολύ ξεκάθαρα αποτελέσματα σχετικά με το είδος και τον χρόνο άσκησης που αποδίδουν τα μέγιστα οφέλη για καλύτερο ύπνο, αλλά σε γενικές γραμμές το να ασκείστε θα βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου σας. Μια ανασκόπηση που δημοσιεύτηκε το 2017 διαπίστωσε ότι κάθε τύπος άσκησης, από αερόβια και προπόνηση με αντιστάσεις μέχρι τάι τσι και γιόγκα, βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου. Αρκεί να θυμάστε να μην ασκείστε τρεις ώρες πριν τον ύπνο, για να δώσετε στο σώμα σας αρκετή ώρα να χαλαρώσει μετά από την προπόνηση.

Πόσο γρήγορα θα φανεί διαφορά στην υγεία της καρδιάς;

Η αερόβια άσκηση δυναμώνει την καρδιά και τους πνεύμονές σας. Μετρήστε τους παλμούς σας τακτικά για να δείτε την πρόοδό σας. Μπορεί να χρειαστεί λίγος καιρός για να δείτε θεαματική αλλαγή, αλλά η βελτίωση μπορεί να γίνεται καθημερινά ορατή με μικρούς τρόπους (π.χ. το ότι θα κουράζεστε λιγότερο γρήγορα κάνοντας τις καθημερινές σας εργασίες, ή όσο ανεβαίνετε σκάλες). Όσο η καρδιά σας δυναμώνει, μπορεί να αντλεί περισσότερο αίμα με κάθε συστολή, πράγμα που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να εργάζεται τόσο σκληρά.

Πόσο γρήγορα εμφανίζονται τα οφέλη στην ψυχική υγεία;

Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους για να κάνουμε γυμναστική είναι ότι μας βοηθά να ανακουφιστούμε από το καθημερινό στρες και να προλάβουμε τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Όλες οι μορφές γυμναστικής έχει αποδειχθεί ότι προσφέρουν αυτά τα οφέλη, τα οποία αυξάνονται όσο περισσότερο γυμνάζεστε: Που σημαίνει ότι δεν θα δείτε μεγάλη ουσιαστική διαφορά άμεσα, αλλά είναι κάτι που θα “δουλεύεται” μόνο του στα παρασκήνια. Αυτό που πρέπει να κάνετε εσείς είναι να συνεχίσετε τις τακτικές σας προπονήσεις, όπως και να παρακολουθείτε την πρόοδό σας να συμβαίνει φυσικά. Αυτό θα γίνεται φανερό όταν κοιτάζεστε στον καθρέφτη, από το πώς νιώθετε τα ρούχα σας αλλά και από το πόσο καλύτερη θα αισθάνεστε την αντοχή σας στην καθημερινή σας ζωή.

Για κάποιους ανθρώπους, η παρακολούθηση της προόδου τους με πιο “σκληρά” δεδομένα  μπορεί να είναι βοηθητική, όμως για άλλους μπορεί να ενισχύσει την πίεση και να κάνει την προσπάθεια ακόμα πιο δύσκολη. Εσείς γνωρίζετε σε ποια κατηγορία ανήκετε. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι η συνέπεια.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Πόσο καλά δρουν τα φάρμακα σε μια αποστολή στον 'Αρη
Σύσκεψη της Επιστημονικής Επιτροπής του ΙΣΑ συγκάλεσε ο Πρόεδρος του ΙΣΑ λόγω αύξησης των κρουσμάτων κορωνοϊού
ΕΟΔΥ: Ξεκίνησε ο εμβολιασμός έναντι της ευλογιάς mpox στα νοσοκομεία "Ανδρέας Συγγρός" και "Αττικόν"