Υπάρχουν πολλοί λόγοι που αντί για περαστική μόδα, η yoga έγινε από τις πιο δημοφιλείς πρακτικές για γυμναστική και χαλάρωση. Τα οφέλη από την ενασχόληση με αυτήν είναι πολλά και δεν περιορίζονται στο σώμα. Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά.

Βοηθά στην ανακούφιση από το στρες

Η yoga έχει θετική επίδραση στα επίπεδα του στρες. Η Asana yoga, συγκεκριμένα, έχει βρεθεί ότι βοηθά τους ανθρώπους να διαχειριστούν καλύτερα το άγχος τους. Εκτός από τη σωματική προπόνηση, η γιόγκα παρέχει ευκαιρίες για βαθιά αναπνοή. Μαζί, αυτές οι πρακτικές μειώνουν τα επίπεδα άγχους και βελτιώνουν την ευεξία.

Βελτιώνει την ευλυγισία

Ακόμη και οι πιο χαλαροί τύποι yoga έχει βρεθεί ότι μειώνουν το σφίξιμο των μυών και βελτιώνουν την ευλυγισία. Η yoga μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας που θέλουν να επιβραδύνουν την απώλεια ευελιξίας που έρχεται φυσιολογικά με την ηλικία.

Αυξάνει τη δύναμη

Έρευνες δείχνουν ότι η Hatha yoga παρέχει βελτιωμένη δύναμη σε παιδιά και ενήλικες. Οι ηλικιωμένοι και τα άτομα με χρόνιες παθήσεις μπορούν να αυξήσουν τη δύναμή τους με τακτικές συνεδρίες yoga.

Βελτιώνει την ισορροπία

Πολλές στάσεις yoga απαιτούν ισορροπία και μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τη δική σας με την πάροδο του χρόνου. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι όταν οι αθλητές και οι υγιείς ενήλικες ασχολούνται με τη yoga, βελτιώνουν την ισορροπία και την αθλητική τους απόδοση.

Προωθεί την καλύτερη στάση του σώματος

Η yoga μπορεί να ωφελήσει άτομα που θέλουν να βελτιώσουν τη στάση του σώματός τους και να αυξήσει το πόσο συνδεδεμένοι νιώθουν με αυτό.

Διδάσκει τον έλεγχο της αναπνοής

Η yoga εστιάζει στην ελεγχόμενη αναπνοή. Αυτό μακροπρόθεσμα επηρεάζει τα επίπεδα άγχους και έντασης, ρίχνοντάς τα φυσικά.

Μειώνει τη φλεγμονή

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η τακτική άσκηση με yoga μπορεί να μειώσει τον αριθμό των δεικτών φλεγμονής στο αίμα. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή και τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων όπως ο διαβήτης, η αρθρίτιδα, οι καρδιακές παθήσεις και η νόσος του Κρον.

Προστατεύει τις αρθρώσεις

Η πρακτική της yoga μπορεί να προστατεύσει τις αρθρώσεις σας και να μειώσει τον πόνο. Η ενδυνάμωση των μυών σάς βοηθά να ασκήσετε λιγότερη πίεση στις αρθρώσεις σας.

Βελτιώνει την καρδιαγγειακή λειτουργία

Μια τακτική ρουτίνα γυμναστικής βελτιώνει την καρδιαγγειακή σας λειτουργία και μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η αναπνοή στη yoga μπορεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς, με το να βελτιώνει την οξυγόνωση ώστε να ασκείται λιγότερη πίεση σε αυτό το ό=ργανο.

Βελτιώνει την υγεία των οστών

Όλοι χάνουν οστική πυκνότητα με το πέρασμα του χρόνου, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο καταγμάτων και πτώσεων. Οι στάσεις yoga μπορεί να βελτιώσουν την οστική πυκνότητα. Μια μελέτη του 2016 διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που έκαναν yoga για μόλις 12 λεπτά την ημέρα παρουσίασαν βελτιώσεις στην οστική πυκνότητα και άρχισαν να αντιστρέφουν την οστεοπενία (μείωση της οστικής πυκνότητας που μπορεί να οδηγήσει σε οστεοπόρωση).

Βελτιώνει τον ύπνο

Αν δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε, ίσως είναι καιρός να δοκιμάσετε τη yoga. Είναι γνωστό ότι η άσκηση βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου και η yoga δεν αποτελεί εξαίρεση.

Βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που κάνουν yoga τακτικά μπορεί να έχουν καλύτερα επίπεδα εστίασης, προσοχής και εκτελεστικής λειτουργίας. Ωστόσο, χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να προσδιοριστεί πώς η yoga επηρεάζει τον εγκέφαλο.

 

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Υγείας στη Βουδαπέστη ο Μάριος Θεμιστοκλέους
Άδωνις Γεωργιάδης: Δεν θέλουμε πόλεμο με τους γιατρούς
Σε 16 ανέρχονται τα επιβεβαιωμένα κρούσματα πανώλης μικρών μηρυκαστικών