Νέα έρευνα δημοσιεύτηκε σχετικά με την τακτική κατανάλωση αναψυκτικών ή σακχαρούχων ροφημάτων.

Οι ερευνητές ανέλυσαν διατροφικά στοιχεία 1,5 εκατομμυρίου ενηλίκων σε 11 μακροχρόνιες έρευνες.

Θέλησαν να διαπιστώσουν αν η κατανάλωση σακχαρούχων αναψυκτικών συνδεόταν με κίνδυνο για καρκίνο ήπατος. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σχετικά με τη συχνότητα κατανάλωσης τροφών και παρακολουθήθηκαν για 18 χρόνια.

Φάνηκε ότι η υψηλότερη πρόσληψη σακχαρούχων αναψυκτικών συνδεόταν με αυξημένο κίνδυνο για δύο υποτύπους καρκίνου του ήπατος: ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα και ενδοηπατικό χολαγγειοκαρκίνωμα.

Ροφήματα με τεχνητά γλυκαντικά δεν φάνηκε να συνδέονται με καρκίνο ήπατος.

Η μελέτη, με επικεφαλής την Cody Watling του National Cancer Institute, δημοσιεύτηκε στις 10 Ιουνίου στο JAMA Network Open.

Ενώ δεν αποδεικνύει ότι τα σακχαρούχα ροφήματα προκαλούν καρκίνο στο ήπαρ, οι συγγραφείς αναφέρουν ότι τα ευρήματα προστίθενται σε αυξανόμενες ενδείξεις που τα συνδέουν με αρνητικά αποτελέσματα στην υγεία μακροπρόθεσμα.

Προσθέστε το iatronet.gr στο Discover

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ερρίκος Ντυνάν: Με τη χρυσή σφραγίδα του JCI και στην επόμενη τριετία
Λαγοκέφαλος στη Μεσόγειο: ''Όχι πανικός'' λέει ο Θ. Τσιμπίδης του Ινστιτούτου ''Αρχιπέλαγος''
ΕΚΠΑ: το πρώτο Πανεπιστήμιο με εγκατάσταση απινιδωτών σε όλα τα κτήριά του