Η καθημερινή κατανάλωση ενός ποτηριού χυμού φρούτων 100% ή ενός smoothie, ως μέρος της βρετανικής οδηγίας των 5 μερίδων ημερησίως, μπορεί ενδεχομένως να υποστηρίξει την ψυχική υγεία, αναφέρει έρευνα του Newcastle University.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο British Journal of Nutrition και η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από το Fruit Juice Science Centre.

Παρά τις ανησυχίες για το περιεχόμενο σακχάρων στον χυμό φρούτων, οι ερευνητές δεν διαπίστωσαν ανεπιθύμητες επιδράσεις σε δείκτες μεταβολικής υγείας μετά από 4 εβδομάδες σε όσους κατανάλωναν χυμό φρούτων ή smoothies ως μέρος της παρέμβασης.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι το εύρημα πως ο χυμός φρούτων οδήγησε σε μείωση των σκορ κατάθλιψης είναι υποσχόμενο και αξίζει περαιτέρω διερεύνησης.

Η μελέτη διήρκεσε 4 εβδομάδες και περιέλαβε 42 ανθρώπους, οι οποίοι κατανάλωναν 2 ή λιγότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα κατά την έναρξη της μελέτης. 

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 3 ομάδες.Η πρώτη περιέλαβε 14 ανθρώπους και ήταν η ομάδα ελέγχου, η οποία συνέχισε τη συνήθη διατροφή της.

Η δεύτερη ομάδα, με 14 συμμετέχοντες, έλαβε υποστήριξη για την αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών σε 5 μερίδες ημερησίως, χρησιμοποιώντας ολόκληρα φρούτα και λαχανικά.

Οι υπόλοιποι 14 ενθαρρύνθηκαν να λαμβάνουν 5 μερίδες την ημέρα από ολόκληρα φρούτα και λαχανικά, αλλά με επιπλέον έναν χυμό φρούτων ή smoothie καθημερινά.

Οι συμμετέχοντες έλαβαν £10 την εβδομάδα. Οι συμμετέχοντες στις ομάδες 2 και 3 έλαβαν επίσης εκπαιδευτικό υλικό, ώστε να τους βοηθήσει να κάνουν τις διατροφικές αλλαγές.

Αξιολογήθηκε η διάθεσή τους με ερωτηματολόγια για το άγχος και την κατάθλιψη και φάνηκε ότι η ομάδα του χυμού φρούτων και smoothie είχε στατιστικά σημαντικά χαμηλότερο σκορ σε δείκτες κατάθλιψης έναντι της ομάδας ελέγχου.

Το σκορ τους ήταν 2,52 μονάδες χαμηλότερο σε κλίμακα 27 σημείων.

Επίσης, φάνηκε ότι οι 2 ομάδες παρέμβασης είχαν αυξήσει την καθημερινή πρόσληψη φυτικών ινών κατά 8-10 γραμμάρια.

Προσθέστε το iatronet.gr στο Discover

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Κινόα και γλυκοπατάτες: Ποιο είναι καλύτερο για το σάκχαρο;
Η διατήρηση της καθημερινής ρουτίνας σχετίζεται με λιγότερο πόνο και κατάθλιψη
ΕΟΦ: Σε περιορισμένη διαθεσιμότητα 286 + 20 φάρμακα τον Ιούλιο [πίνακας]