Ανάλυση στοιχείων 46.000 ανθρώπων έδειξε ότι διατροφές για  απώλεια βάρους,  ενίσχυση των θρεπτικών και μείωση των λιπαρών μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα κατάθλιψης.

Ο Dr Joseph Firth, ερευνητής στο The University of Manchester, δήλωσε ότι οι υπάρχουσες έρευνες δεν μπόρεσαν να αποδείξουν καταληκτικά αν η διατροφική παρέμβαση θα μπορούσε να ωφελήσει την ψυχική υγεία.

Σε νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Psychosomatic Medicine, ο Dr Firth εξέτασε όλα τα υπάρχοντα στοιχεία από κλινικές δοκιμές διατροφών για παθήσεις ψυχικής υγείας.

Η έρευνα παρέχει πειστικές ενδείξεις ότι η διατροφική βελτίωση μειώνει σημαντικά τα συμπτώματα κατάθλιψης, ακόμα και σε ανθρώπους χωρίς διαγνωσμένες καταθλιπτικές διαταραχές.

Ο Dr Firth δήλωσε ότι οι γενικές ενδείξεις για την επίδραση της διατροφής στη διάθεση και στην ψυχική ευεξία έπρεπε να αξιολογηθούν. Η πρόσφατη μετα-ανάλυση το έκανε και έδειξε ότι η υιοθέτηση πιο υγιεινής διατροφής μπορεί να ενισχύσει τη διάθεση των ανθρώπων. Ωστόσο δεν έχει σαφή επίδραση στο άγχος.

Η έρευνα συνδύασε στοιχεία 16 τυχαιοποιημένων ελεγχόμενων δοκιμών, που εξέτασαν την επίδραση διατροφικών αλλαγών σε συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους.

Περιλήφθηκαν 16 κατάλληλες δοκιμές, με στοιχεία 45.826 συμμετεχόντων. Η πλειοψηφία εξέτασε δείγματα με μη κλινική κατάθλιψη.

Η έρευνα, ανακάλυψε ότι όλα τα είδη διατροφικής βελτίωσης φάνηκαν να έχουν ισοδύναμη επίδραση στην ψυχική υγεία, με την απώλεια βάρους, τη μείωση λίπους ή τη βελτίωση των θρεπτικών να έχει παρόμοια οφέλη στα καταθλιπτικά συμπτώματα.

Τα παρόμοια οφέλη από τα είδη διατροφικής βελτίωσης υποδεικνύουν ότι οι εξειδικευμένες δίαιτες δεν είναι αναγκαίες για τον μέσο άνθρωπο, σημείωσε ο ερευνητής.

Οι απλές αλλαγές είναι το ίδιο ωφέλιμες για την ψυχική υγεία.

Ο Dr Brendon Stubbs, πρόσθεσε ότι τα νέα στοιχεία ενισχύουν τις αυξανόμενές ενδείξεις για τη στήριξη παρεμβάσεων στον τρόπο ζωής ως σημαντική προσέγγιση για την αντιμετώπιση της πεσμένης διάθεσης και της κατάθλιψης Τα ευρήματα έδειξαν ότι όταν διατροφικές παρεμβάσεις συνδυάζονταν με την άσκηση, οι άνθρωποι είχαν μεγαλύτερη βελτίωση στα καταθλιπτικά συμπτώματα. Συνδυαστικά, τα στοιχεία υπογραμμίζουν τον κεντρικό ρόλο της πιο υγιεινής διατροφής και της τακτικής άσκησης ως βιώσιμη αγωγή για την αντιμετώπιση ανθρώπων με χαμηλή διάθεση.

Έρευνες με δείγματα γυναικών είχαν ακόμα μεγαλύτερα οφέλη από διατροφικές παρεμβάσεις για συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους.

 

 

Πηγές: UNIVERSITY OF MANCHESTER