Η κοινωνική αποστασιοποίηση, είναι μια κατάσταση δύσκολη για όλους μας - ειδικά για τα παιδιά και τους έφηβους. Ωστόσο, είναι απολύτως απαραίτητη για να επιβραδυνθεί η εξάπλωση του κορωνοϊού. Παρ’ όλα αυτά, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε - και να αντισταθμίσουμε - την πίεση που μπορεί να δεχτούν τόσο οι ενήλικες όσο και τα παιδιά.

Είναι δύσκολο για τα παιδιά να μην έχουν τη ρουτίνα του σχολείου και την κοινωνική αλληλεπίδραση που αυτό παρέχει. Για τα περισσότερα παιδιά, η απότομη αυτή αλλαγή, η απώλεια της δομής κατά τη διάρκεια της ημέρας, η διαπίστωση ότι αυτό που συμβαίνει έχει να κάνει με ασθένειες και ακόμη χειρότερα με τον θάνατο είναι πιθανό να αυξήσει το άγχος τους. Περίπου 1 στα 4 παιδιά θα έχουν κάποια στιγμή στη ζωή τους μια διαταραχή άγχους και αυτά τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε συνθήκες υψηλού άγχους κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου που διανύουμε.

Ευτυχώς, η λήψη ορισμένων προληπτικών μέτρων μπορεί να βοηθήσει στην προστασία της ψυχικής υγείας των παιδιών και των γονέων τους. Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν:

Δημιουργία προγράμματος. Τα παιδιά νιώθουν άνετα και αποκτούν την αίσθηση ελέγχου μέσω της δομής και της οργάνωσης. Βάλτε τα να συμμετάσχουν στη διαδικασία και ορίστε έναν χρόνο αφύπνισης, γυμναστικής, χαλάρωσης, μπάνιου και ύπνου.

Άσκηση. Οι οδηγίες για γυμναστική υποδεικνύουν τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας έντασης σωματική άσκηση, όπως γρήγορο περπάτημα για ενήλικες κάθε εβδομάδα και 60 λεπτά καθημερινής δραστηριότητας για παιδιά. Τα πάντα, από το να παίζουν στην αυλή μέχρι τον χορό, είναι τρόποι για να διασκεδάσουν τα παιδιά ενώ παράλληλα κινούνται. Η δραστηριότητα μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση και να μειώσει το στρες και το άγχος.

Επιτρέψτε τους να χαλαρώσουν λίγο περισσότερο. Επωφεληθείτε από τις ακυρώσεις μαθημάτων και δραστηριοτήτων και μη προσθέτετε και μη φορτώνετε το πρόγραμμα των παιδιών σας - ή τον δικό σας χρόνο - έτσι ώστε να μπορούν να χαλαρώσουν, ακόμα και σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.

Κοινωνικοποιηθείτε. Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία, FaceTime ή Skype, για να σιγουρευτείτε ότι τα παιδιά μπορούν να μείνουν σε επαφή - ακόμη και όταν διαχωρίζονται φυσικά - με τους φίλους  τους και την υπόλοιπη οικογένεια.

Διασκεδάστε οικογενειακά

Ένας πολύ καλός τρόπος για να μείνετε δεμένοι, είναι να είστε δημιουργικοί και να διεγείρετε συχνά τον εγκέφαλό σας με διασκεδαστικές, επιμορφωτικές δραστηριότητες - από επιτραπέζια παιχνίδια έως δραστηριότητες που βοηθούν την καλλιέργεια της δημιουργικότητας.

Τι μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι:

Ανάγνωση. Τα περισσότερα παιδιά δεν διαβάζουν αρκετά. Η ανάγνωση βελτιώνει το λεξιλόγιο και αυξάνει την ευχέρεια.

Σκεφθείτε να κάνετε online μαθήματα. Ενώ πολλά παιδιά ήδη έχουν στραφεί στην ηλεκτρονική μάθηση ή εικονική εκπαίδευση, καθώς τα σχολεία είναι κλειστά, κάποια παιδιά μπορεί να στερούνται τα συμπληρωματικά τους μαθήματα.

Παίξτε εικονικά παιχνίδια. Παρόλο που τα παιδιά ενδέχεται να παίζουν ήδη online παιχνίδια με φίλους, μπορείτε να παίξετε μαζί παιχνίδια στρατηγικής με κάρτες ή επιτραπέζια παιχνίδια μέσω Skype με άλλους.

Παρακολουθήστε (εκπαιδευτική) τηλεόραση. Αυτό περιλαμβάνει ιστορικά ή επιστημονικά τεκμηριωμένα ντοκιμαντέρ.

Γράψτε. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να γράψουν δημιουργικές ιστορίες, ποίηση, στίχους ή μουσική. Ό, τι τους τους βγαίνει. Θα τα βοηθήσει να εκφραστούν.

Ενθαρρύνετε άλλες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης. Η τέχνη ως θεραπεία είναι γνωστό ότι βοηθά τα παιδιά να μοιράζονται και να επεξεργάζονται αρνητικά συναισθήματα. Το σχέδιο, η ζωγραφική, η δημιουργία κολάζ - υπάρχουν πολλά διαφορετικά μέσα, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του παιδιού. Μπορείτε να πείτε στα παιδιά σας να σχεδιάσουν αυτό που νιώθουν τώρα. Στη συνέχεια, αναλύστε αυτό που σχεδίασαν, επιτρέποντάς τους να εξηγήσουν τι σημαίνει και γιατί.

Η ένταξη όλων αυτών στην καθημερινή σας ζωή θα βοηθήσει το παιδί σας να αισθάνεται πιο ήρεμο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Και αν ασκείτε πολλές από αυτές τις δραστηριότητες μαζί με τα παιδιά σας, θα αισθανθείτε και εσείς πιο  ήρεμοι.