Η οστεοπενία είναι μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από χαμηλή οστική μάζα. Αν και τα άτομα με οστεοπενία έχουν λιγότερο πυκνά οστά από το φυσιολογικό, η κατάσταση δεν είναι τόσο σοβαρή όσο η οστεοπόρωση. Ωστόσο, τα άτομα με οστεοπενία διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης, εάν η κατάστασή τους αμεληθεί.

 

Εναλλακτικές Θεραπείες

Αρκετές φυσικές ουσίες και εναλλακτικές θεραπείες έχουν μελετηθεί για τις επιδράσεις τους στην υγεία των οστών. Ακολουθεί μια ματιά σε μερικά βασικά ευρήματα:

Tai Chi

Σε μια μελέτη του 2007 σε 49 ηλικιωμένους ενήλικες με οστεοπενία ή οστεοπόρωση, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι 18 εβδομάδες εξάσκησης με tai chi (μια αρχαία κινεζική πολεμική τέχνη που συνδυάζει αργές κινήσεις με διαλογισμό και βαθιά αναπνοή) συνέβαλαν στη βελτίωση της ισορροπίας και μπόρεσαν να μειώσουν τον κίνδυνο πτώσης.

Μια συστηματική ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε το ίδιο έτος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το tai chi μπορεί να είναι μια αποτελεσματική, ασφαλής και πρακτική παρέμβαση για τη διατήρηση της οστικής πυκνότητας στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Ωστόσο, οι συγγραφείς της επισκόπησης σημειώνουν ότι οι υπάρχουσες μελέτες σχετικά με τα αποτελέσματα προστασίας του οστού από το tai chi είναι περιορισμένες σε ποσότητα και ποιότητα.

Πράσινο τσάι

Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να βελτιώσει την οστική πυκνότητα, διεγείροντας τη δραστηριότητα των κυττάρων που σχηματίζουν τα οστά και αναστέλλοντας τη δραστηριότητα των κυττάρων αποδυνάμωσης των οστών, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2009.

Βιταμίνη D

Η ανεπάρκεια και η ανεπάρκεια της βιταμίνης D είναι συνηθισμένη στους ασθενείς με οστεοπενία (καθώς και οστεοπόρωση), υποδηλώνει μια μελέτη του 2006 με 448 άτομα. Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για να βοηθήσει το σώμα να απορροφήσει ασβέστιο, ένα μέταλλο-κλειδί για τη διαμόρφωση και τη διατήρηση των οστών.

Η έκθεση στις ακτίνες UVB του ήλιου βοηθά το σώμα να συνθέσει τη βιταμίνη D. Αλλά επειδή η έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία είναι γνωστό ότι αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος, η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας συνιστά τη λήψη βιταμίνης D από τρόφιμα και συμπληρώματα.

Παράγοντες κινδύνου

Ο κίνδυνος για οστεοπενία (καθώς και οστεοπόρωση) είναι πιθανό να αυξηθεί καθώς μεγαλώνετε.

Επιπλέον, οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς στην οστεοπενία και την οστεοπόρωση από τους άνδρες, λόγω της φυσιολογικά χαμηλότερης οστικής πυκνότητλας τους και ορισμένων ορμονικών μεταβολών που επηρεάζουν τα οστά, που εμφανίζονται κατά την εμμηνόπαυση.

Άλλοι παράγοντες που μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο για οστεοπενία είναι:

-διατροφικές διαταραχές ή άλλα θέματα που εμποδίζουν το σώμα να απορροφήσει επαρκή ποσότητα μετάλλων και βιταμινών

-έκθεση σε ακτινοθεραπεία ή χημειοθεραπεία

-οικογενειακό ιστορικό οστεοπόρωσης

-υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ

-χρήση ορισμένων φαρμάκων, όπως τα στεροειδή

Άλλοι τρόποι διατήρησης της υγείας των οστών

Αυτές οι στρατηγικές μπορούν επίσης να συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας των οστών:

-Λαμβάνετε αρκετό ασβέστιο (μεταξύ 1000 έως 1500 mg ημερησίως, ανάλογα με την ηλικία και τη διατροφή σας.

-Να ασκείστε τακτικά,( συμπεριλαμβανομένης της άσκησης με βάρη)

-Περιορισμός της πρόσληψης καφεΐνης

-Αποφυγή του καπνίσματος

Λόγω της περιορισμένης έρευνας, είναι πολύ νωρίς να συστήσουμε εναλλακτική ιατρική για την οστεοπενία. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι η αυτοθεραπεία μιας πάθησης και η αποφυγή ή καθυστέρηση της καθιερωμένης φροντίδας μπορεί να έχουν σοβαρές συνέπειες. Εάν σκέφτεστε να χρησιμοποιήσετε εναλλακτικό φάρμακο για οστεοπενία (ή οποιαδήποτε άλλη κατάσταση), φροντίστε πρώτα να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.