Πρόσφατες έρευνες δείχνουν προς ρόλο βακτηρίων του εντέρου υποδεικνύοντας ότι ορισμένα  στελέχη θα μπορούσαν να ενισχύουν συμπτώματα κατάθλιψης, ενώ άλλα θα μπορούσαν να είναι προστατευτικά.

Σε 2 δυο νέες μελέτες, ερευνητές εντόπισαν 13 ομάδες βακτηρίων που συνδέονταν με πιθανότητες να έχουν ενήλικες συμπτώματα κατάθλιψης.

Σε ορισμένα περιστατικά, δεν υπήρχαν σε ανθρώπους με κατάθλιψη, ενώ σε άλλους υπήρχαν, σε σχετικά υψηλά επίπεδα.

Όμως, ειδικοί τόνισαν ότι τα ευρήματα δεν αποδεικνύουν ότι βακτήρια  του εντέρου προκαλούν ή προστατεύουν από την κατάθλιψη.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Nature Communications.

Ερευνες για το εντερικό μικροβίωμα δείχνουν ότι εμπλέκεται στα πάντα, από τις άμυνες του ανοσοποιητικού στην παραγωγή βιταμινών, αντιφλεγμονωδών ουσιών, ακόμα και χημικών που επηρεάζουν τον εγκέφαλο.

Κάποιες έρευνες συνέδεσαν ορισμένα εντερικά βακτήρια με υψηλότερες ή χαμηλότερες πιθανότητες κατάθλιψης.

Τα νέα ευρήματα, επιβεβαιώνουν ότι αυτά τα μικρόβια συνδέονται με την κατάθλιψη-και οι ερευνητές εντόπισαν μερικά ακόμα, δήλωσε η ερευνήτρια Najaf Amin.

Η έρευνα περιέλαβε ανθρώπους από διαφορετικές εθνικότητες. Φάνηκε ότι σχέσεις μικροβιώματος- κατάθλιψης ήταν σταθερές σε αυτές τις ομάδες, δήλωσε η Amin, του Oxford University.

Πρόσθεσε, ότι τα ευρήματα δεν αποδεικνύουν αιτιατή σχέση.

Ορισμένα βακτήρια που εντοπίστηκαν στις ομάδες που μελετήθηκαν συμβάλλουν στη σύνθεση ορισμένων χημικών που επηρεάζουν τον εγκέφαλο- όπως σεροτονίνη και βουτυρικό.

Αν τα βακτήρια του εντέρου πράγματι συμβάλλουν στη δημιουργία κατάθλιψης ή όχι είναι σημαντικό να γνωρίζουμε αν συνδέονται με τη διαταραχή. Αυτό θα μπορούσε να βοηθά στη διάγνωση.

Αυτό που ερευνούν οι επιστήμονες είναι να εντοπίσουν τα βακτήρια που συνδέονται με τη μείζονα κατάθλιψη.

Tα ευρήματα προέρχονται από 2 έρευνες. Μια σε 2.600 Ολλανδούς ενήλικες που αξιολογήθηκαν για κατάθλιψη και έδωσαν δείγματα κοπράνων για ανάλυση. Η άλλη περιλάμβανε 3.000 ενήλικες που ζούσαν στην ίδια περιοχή-πολλοί ήταν από τη Γκάνα, το Μαρόκο ή την Τουρκία.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν 13 ομάδες βακτηρίων που συνδέονταν με τα σκορ κατάθλιψης των συμμετεχόντων.

Στις περισσότερες περιπτώσεις τα μικρόβια του εντέρου μειώθηκαν σε ανθρώπους με κατάθλιψη.

Όμως, ορισμένες ομάδες βακτηρίων όπως Sellimonas και Eggerthella, ήταν παρούσες σε μεγαλύτερη αφθονία όταν οι άνθρωποι είχαν κατάθλιψη.

Nature Communications.