Η 30η Μαΐου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Πολλαπλής Σκλήρυνσης. Πρόκειται για μία πάθηση που δεν θεραπεύεται, αλλά με την κατάλληλη αγωγή και καλές συνήθειες μπορεί να μειωθούν σημαντικά οι εξάρσεις των συμπτωμάτων.

Ο υγιεινός τρόπος ζωής είναι ένα σημαντικό μέρος της ζωής με πολλαπλή σκλήρυνση, και επίσης μπορεί να συμπληρώσει την ιατρική σας φροντίδα. Αν και καμία αλλαγή στον τρόπο ζωής δεν μπορεί να θεραπεύσει την πάθηση, αυτές μαζί με τη θεραπεία μπορούν να βελτιώσουν τα συμπτώματα και την ποιότητα ζωής σας.

Ακολουθεί μια λίστα με αλλαγές του τρόπου ζωής που θα σας βοηθήσουν:

Ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή

Η σωστή διατροφή μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τα συμπτώματα της σκλήρυνσης. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η καλύτερη ποιότητα διατροφής συσχετίστηκε με χαμηλότερο ποσοστό αναπηρίας και μικρότερη σοβαρότητα των συμπτωμάτων. Για να προσδιορίσουν την ποιότητα της διατροφής, οι ερευνητές εξέτασαν την πρόσληψη των συμμετεχόντων σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, ζάχαρη και κόκκινα ή επεξεργασμένα κρέατα. Οι έρευνες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής δεν έχουν καταλήξει στο αν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη διατροφή που να βοηθά με την πολλαπλή σκλήρυνση, αλλά φαίνεται πως οι γενικοί κανόνες υγιεινής διατροφής μπορούν να κάνουν διαφορά.

Κάντε τακτικά γυμναστική

Έχουν γίνει πολλές μελέτες γύρω από το πόσο μπορεί να βοηθήσει η γυμναστική ασθενείς με πολλαπλή σκλήρυνση. Η τακτική άσκηση θα σας βοηθήσει να χτίσετε περισσότερη μυϊκή δύναμη και αντοχή, θα ενισχύσει την ευλυγισία του σώματός σας αλλά και την οστική σας πυκνότητα. Τέλος, θα κρατάει τα επίπεδα ενέργειάς σας υψηλά, διώχνοντας παράλληλα τα συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους.

Διατηρήστε τον εγκέφαλό σας σε εγρήγορση

Η σκλήρυνση μπορεί να επηρεάσει τις γνωστικές δεξιότητές σας. Η γνωστική εξασθένηση επηρεάζει συχνότερα τη μνήμη και επιβραδύνει την επεξεργασία πληροφοριών. Μπορεί να εμφανιστούν δυσκολίες στην προσοχή αλλά και στην εκφορά του λόγου. Μπορείτε να διατηρήσετε τον εγκέφαλό σας ενεργό βάζοντάς του προκλήσεις (όπως σταυρόλεξα και sudoku) και μαθαίνοντας νέες δεξιότητες. Αυτό θα ενισχύσει την νευροπλαστικότητα, την ανάπτυξη δηλαδή νέων νευρώνων.

Προσπαθήστε να κοιμάστε καλά

Ο καλός ύπνος είναι σημαντικός, επειδή η έλλειψή του μπορεί να επιδεινώσει την κόπωση και άλλα συμπτώματα της σκλήρυνσης. Δυστυχώς, τα προβλήματα ύπνου είναι κοινά μεταξύ των ασθενών με πολλαπλή σκλήρυνση κατά. Η γυμναστική, μια καλή ρουτίνα ύπνου, η μείωση της καφεΐνης και του αλκοόλ, καθώς και τεχνικές όπως ο διαλογισμός μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τον ύπνο σας.

Ελέγξτε τη βιταμίνη D 

Η ανεπάρκεια βιταμίνης D είναι παράγοντας κινδύνου για τη σκλήρυνση και η επαρκής ποσότητα βιταμίνης D είναι προστατευτικός παράγοντας για τις εξάρσεις συμπτωμάτων. Για την ακρίβεια, τα σταθερά καλά επίπεδα βιταμίνης D θα μπορούσαν να μειώσουν τις υποτροπές της σκλήρυνσης μέχρι και 50%-70%. Είναι πολύ σημαντικό να μιλήσετε με τον γιατρό σας και να μην ξεκινήσετε αυθαίρετα να λαμβάνετε συμπληρώματα, όμως.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Η ενεργή σεξουαλική ζωή στα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια απομακρύνει τη συναισθηματική αποξένωση
Στη ΜΕΘ Παίδων του ΠΑΓΝΗ 9χρονη με μηνιγγίτιδα
25 Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα Θυρεοειδούς