Η πατάτα δεν είναι κακό τρόφιμο και δεν θε πρέπει να θεωρείται τέτοιο.

Συχνά ωστόσο αναμειγνύεται με τυρί, μαγιονέζα, κρέμα γάλακτος ή τηγανίζεται.

Στην πιο αγνή της μορφή-και ίσως βιολογική- περιέχει ορισμένες ωφέλιμες ουσίες. Ακολουθούν 5 λόγοι για να αγαπάμε την πατάτα.

Περιέχει κάλιο

Μια μεγάλη πατάτα ψημένη με τη φλούδα περιέχει 1.600 μιλιγκράμ κάλιο, σχεδόν τη μισή συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα και σχεδόν 4 φορές περισσότερο σε σχέση με μια μέτρια μπανάνα που είναι γνωστή για το κάλιο που περιέχει. Το κάλιο, όχι μόνο αποτελεί απαραίτητο ηλεκτρολυτικό ‘’κλειδί’’ για την ενυδάτωση και την αθλητική απόδοση αλλά μπορεί να παίξει ρόλο στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Περιέχει ίνες

Αν τρώτε τη φλούδα, τουλάχιστον. Η ίδια μεγάλη πατάτα περιέχει 7 γραμμάρια διατροφικής ίνας, περίπου το ένα τέταρτο αυτού που θα έπρεπε να τρώτε σε μια ημέρα. Αλλά χωρίς τη φλούδα ο αριθμός των ινών μειώνεται σε 1 γραμμάριο. Μια διατροφή με ίνες όχι μόνο σας βοηθά να νιώθετε κορεσμό για περισσότερο χρόνο (και να τρώτε λιγότερα σνακ) αλλά επίσης έχει φανεί πως περιορίζει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, μειώνει τη χοληστερόλη και βοηθά στην πρόληψη του διαβήτη.

Περιέχει βιταμίνη C

Επίσης στη φλούδα της υπάρχει ποσότητα βιταμίνης C-μια μεγάλη πατάτα περιέχει σχεδόν 29 μιλιγκράμ, σχεδόν το μισό ημερήσιο στόχο σας και περισσότερο από το ένα τρίτο της ποσότητας που περιέχει το πορτοκάλι.

Ενώ περιέχει αρκετή βιταμίνη C πιθανόν δεν θα σταματήσει το κρυολόγημα όταν αυτό αρχίσει, τρώγοντάς την αλλά παίζει σημαντικό ρόλο ως αντιοξειδωτικό και βοηθά στην επούλωση των πληγών.

Η πατάτα αποτελεί καλή πηγή μαγγανίου

Μπορεί να είστε λιγότερο εξοικειωμένοι με τη θρεπτική ουσία αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν τη χρειάζεστε. Παίζει απαραίτητο ρόλο στην επεξεργασία της πρωτεΐνης, των υδατανθράκων και της χοληστερόλης και μπορεί ενδεχομένως να εμπλέκεται στο σχηματισμό των οστών. Μια μεγάλη πατάτα με τη φλούδα περιέχει 33% της συνιστώμενης καθημερινής ποσότητας μαγγανίου.

Είναι πλούσια σε βιταμίνη Β6

Η συγκεκριμένη βιταμίνη δρα σε μεγάλο βαθμό πίσω από η σκηνή, σύμφωνα με την εκπρόσωπο της American Dietetic Association, Dee Sandquist, αλλά δουλεύει σκληρά στο καρδιαγγειακό, το πεπτικό, το ανοσοποιητικό, το μυϊκό και το νευρικό σύστημα. Παράγει επίσης αναγκαίες εγκεφαλικές ορμόνες. Με 46% της καθημερινής συνισιτώμενης Β6 μια πατάτα με τη φλούδα της αποτελεί καλή αρχή.