Ερευνητές του UCLA εντόπισαν μεταλλάξεις σε 3 γονίδια που θεωρούν ότι καθιστούν ορισμένους ανθρώπους περισσότερο πιθανό να εμφανίσουν συμπτώματα μετατραυματικού στρες και κατάθλιψης.

Οι ερευνητές ανέλυσαν 200 ενήλικες από 12 οικογένειες πολλών γενεών που εκτέθηκαν στο σεισμό του 1988 στην Αρμενία. Οι περισσότεροι είδαν νεκρούς στους δρόμους και σοβαρά τραυματισμένους.

Οι εθελοντές συμμετείχαν σε ψυχολογική αξιολόγηση και γενετική εξέταση 14 χρόνια μετά την εμπειρία ενός σεισμού. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι με μεταλλάξεις σε οποιοδήποτε από 3 γονίδια που είναι υπεύθυνα για την έκκριση της σεροτονίνης είχαν συμπτώματα κατάθλιψης και διαταραχή μετατραυματικού στρες.

Προηγούμενες έρευνες υπέδειξαν ότι η διαταραχή μετατραυματικού στρες είναι κληρονομική μεταξύ αδερφών που έχουν την εμπειρία τραυματικών γεγονότων όπως πόλεμο. Ωστόσο η νέα έρευνα υποδεικνύει ότι η διαταραχή είναι επίσης κληρονομική μέσω πολλών γενεών, σύμφωνα με την ερευνήτρια Julia Bailey.

Δήλωσε ότι ανακάλυψε ότι η διαταραχή μετατραυματικού στρες και η κατάθλιψη είναι κληρονομικές και μοιράζονται γονίδια. Πρόσθεσε ότι τα ευρήματα είναι συμβατά με προηγούμενη έρευνα που υποδεικνύει γενετική σύνδεση μεταξύ μετατραυματικού στρες και κατάθλιψης.

Σε αντίθεση με προηγούμενες έρευνες, οι συμμετέχοντες στη νέα δεν είχαν διαγνωστεί προηγουμένως με διαταραχή μετατραυματικού στρες ή κατάθλιψη, ούτε αναζητούσαν αγωγή για τα συμπτώματά τους.

Ωστόσο όλοι είχαν το ίδιο εθνικό υπόβαθρο, έτσι τα ευρήματα μπορεί ενδεχομένως να μην αφορούν όλους τους ανθρώπους, αναφέρουν οι ερευνητές στο περιοδικό ‘Journal of Affective Disorders.’

Η διαταραχή μετατραυματικού στρες διαγιγνώσκεται μέσω παρατήρησης και μια σειρά ερωτήσεων με βάση τη συμπεριφορά. Ωστόσο ορισμένοι επιστήμονες ελπίζουν να κατανοήσουν γιατί ορισμένοι που έχουν την εμπειρία ίδιων τραυματικών γεγονότων αντέχουν περισσότερο από άλλους.

Ο Armen Goenjian, δήλωσε ότι για ορισμένους ευθύνεται το γενετικό προφίλ και ορισμένες φορές το πώς έχουν μεγαλώσει.

Ο Goenjian δήλωσε ότι η έρευνα αποτελεί ακόμα ένα βήμα στην ανεύρεση καλύτερων τρόπων διάγνωσης και αντιμετώπισης της διαταραχής μετατραυματικού στρες. Πρόσθεσε ότι μελλοντικές έρευνες θα βοηθήσουν πιθανόν να καθοριστεί καλύτερα αυτό που ονομάζουμε διαταραχή μετατραυματικοπύ στρες με βάση τη βιολογία παρά την παρατήρηση.

‘Journal of Affective Disorders.’