Νέα έρευνα σε ποντίκια υποδεικνύει ότι παράγωγο της βιταμίνης Α, το ρετινοικό οξύ, μπορεί να ‘πολεμήσει’ αυτοάνοσες και φλεγμονώδεις νόσους, όπως η κολίτιδα και η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

Ερευνητές του La Jolla Institute for Allergy & Immunology της Καλιφόρνια, ανακάλυψαν ότι μέσω του ελέγχου της ποσότητας του ρετινοικού οξέως σε ποντίκια, οδηγήθηκαν σε αλλαγή των επιπέδων των προ- φλεγμονοδών Τ-κυττάρων.

Αυτά τα Τ κύτταρα είναι ένας τύπος λευκών αιμοσφαιρίων που παίζουν ρόλο σε πολλές αυτοάνοσες και φλεγμονώδεις νόσους.

Όπως σημειώνει η ερευνητική ομάδα στο περιοδικό ‘Science’, αποκαλύφτηκε πως μπορεί κάποιος να ελέγξει τη φλεγμονή σε ζωντανό οργανισμό μέσω του ρετινοικού οξέως ή ότι μπορεί να προσθέσει ρετινοικό οξύ στα κύτταρα, σε δοκιμαστικό σωλήνα και να τα μεταφέρει στον οργανισμό για να μειώσει τη φλεγμονή.

Αυτό το εύρημα αποτελεί το πρώτο βήμα, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα. Ωστόσο, σε περίπτωση που περαιτέρω έρευνα δείξει ότι το ρετινοικό οξύ έχει την ίδια επίδραση στους ανθρώπους, θα καταστεί ενδεχομένως δυνατόν να βρεθεί νέα θεραπευτική αγωγή για ασθένειες όπως η ψωρίαση, η κολίτιδα και η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

‘Science’